ما تا امروز فکر می کردیم واژه ها در شهرستان بافق از معنیشان فاصله گرفته اند ولی با خواندن این متن در یافتیم که احتمالا هر شهرستان یا منطقه ای از جمله اردکان نیز می تواند برای خودش فرهنگ لغت مجزا و مخصوص به خود داشته باشد اما این کجا و آن کجا؟!
برخی مسئولین اردکان که با بهانه قرار دادن درگیری هایی بین مردم این شهرستان و شهرستان میبد که از قضا مردمانی خونگرم هستند که سالها در کنار هم به خوبی و خوشی زیسته اند، در گذشته توانسته اند از محل همین نمد کلاه تک نماینده برای خود ببافند و تافته ای جدا بافته در استان شوند و به تازگی به جهت خروج از مظان اتهام بی عدالتی در این حوزه برای خود شریکی تراشیده اند تا از فشارها به خود کم کنند در نوشته ای تحت عنوان “از بی معرفتی مسئولین شهر یزد تا ادب ️و معرفت آیت الله اعرافی در میبد” در اردکان بروز از آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد و دیدگاهشان در خصوص تفکیک حوزه های انتخابیه تقدیر کرده و مسئولین شهر یزد را بی معرفت خواندند. زیبایی مدنیت، گفتگو و تعامل را فقط در این دانسته اند که همه ی استان قدردان زحمات دکتر تابش باشند. اما در پایان برای اصلاح طلبانی که بعد از گذشت حدود دو دهه در مرکز استان، قلب اصلاح طلب و همیشه در تپش تابش را به بهانه ی ساخت مجتمع چادرملو نشانه رفته اند تاسف خورده و به اندیشه و ادب افرادی چون آیت الله اعرافی آفرین گفته اند و به این نتیجه رسیده اند که برای پاسخ به زیاده گویی های مسئولین برخی شهرستانها که امروزه برای تضعیف اردکان شمشیر را از رو بسته اند چاره ای جز اتحاد اردکان و میبد نیست!
البته ما هم به شما می گوییم #اتحاد همیشه خوب بوده، نه فقط در حال حاضر و به شما توصیه می کنیم الان که پس از سالها با دستاویز قرار دادن اختلافاتی که ما با منشا آن خیلی هم بیگانه نیستیم، به نتیجه مطلوبتان دست یافتید از این دعواهای زرگری دست بردارید که ما همه هم وطن و برادریم. اما شما که ادعای مدنیت، گفتگو، تعامل و قلب اصلاحات دارید چقدر به راه و منش اصلاح طلبی نظیر قانون مداری، احترام به حقوق دیگران، عدالت طلبی، دوری از ظلم اعتقاد دارید؟ (البته آنچیزی که عیان است چه حاجت به بیان است)‌ چرا که به کار بردن واژه هایی چون زیاده گویی و شمشیر و … در تضاد کامل با اصلاح طلبی، گفتگو و تعامل است و در همین نوشته دوگانگی رفتار، گفتار و شان وجودیتان عریان شده است و لازم است بدانید شهرستانهایی که در حال حاضر به زعم شما زیاده گو شده اند، بر اثر زیاده خواهیها و طمع ورزیهای حضرات، به مرزها و منابع طبیعیشان دستبرد زده شده و همان به زعم شما زیاده گوها با شما و برادران دینی، هم استانی و هم وطن خود جنگی ندارند که نیاز به شمشیر باشد. اگر واقعا به کلماتی که فقط در ادبیاتتان و آنهم برای فرافکنی به کار می برید کمی ایمان دارید، به شما می گوییم که چرا برای یک نمونه، بی عدالتی و وجود اختلافات مرزی به ظاهر قانونی فیمابین که همچنان سالها با ابهامات و اشکالات قانونی همراه است و وزارت کشور نیز با مکتوب وجود آن را تایید کرده، حاضر نیستید زیر بار عدالت، قانونمداری و رعایت حقوق دیگران بروید و در کل گفتگو و تعامل کنید؟ اگر ریگی به کفش ندارید چرا در مهد مدنیت و در قلب اطلاحات تعریفی خود، از گفتگو هراسانید؟ این را مطمئن باشید ما تا آخرین لحظه با همان کلماتی که شما فقط با آن بازی می کنید، مدنیت، گفتگو، قانون، تعامل نه با شمشیر که با وجود بیش از ۳۰۰۰ برگ سند اصلا نیاز به شمشیر نیست، به مطالبه گری خود ادامه خواهیم داد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. و چه زیبا فرمودند مولای متقیان حضرت علی (ع): هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز مپسند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *