سرپرستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق که با توجه به قول مساعد و فراهم شدن شرایط لازم و امتیاز کافی و حتی بیش از حد انتظار قرار بوده به #اداره ارتقاء پیدا کند هنوز به صورت #سرپرستی و با کمترین نیرو و بودجه نسبت به سوگولیهای استان در حال اداره شدن است و کسی پاسخگو نیست.
بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق همانطور که قبلا نیز نوشتیم چند سالی رشد و جهش صعودی به خود گرفته و وقتی مقایسه ای کوچک در سطح استان خودمان انجام دهیم، اداره کل میراث در این حوزه بیش از اینها به بافق و میراثش بدهکار است.
طبق اطلاع ما برای اینکه یک سرپرستی به اداره ارتقاء پیدا کند می بایست با توجه به آیتم های تعریف شده و امتیازهای در نظر گرفته شده، نمره و یا امتیاز ۹۰ را کسب کند که شهرستان بافق توانسته با همراهی تمامی مسئولین مرتبط با این حوزه اعم از فرماندار، شورای شهر، شهردار و دیگر مسئولین مربوطه و کمک مردم و بخش خصوصی از امتیاز ۴۵ در چند سال گذشته به بیش از ۹۰ در حال حاضر رشد کند و همه اینها با همان یک نیروی میراث و دو نیرویی که مامور به سرپرستی هستند صورت گرفته است. اما پس از تلاش و رسیدن به حد نصاب لازم با کمال تعجب جواب این بوده: “با توجه به بازنگری صورت گرفته به تازگی، بافق و میراثش باید تا بازنگری بعدی که در سال ۹۷ یا ۹۹ صورت می گیرد صبر کند و در حال حاضر امکان ارتقاء وجود ندارد.” و این در حالی است که تمامی شهرستانهای استان و حتی خاتم که به شهرستانهای کمتر برخوردار و محروم در استان معروف است به جز بافق، بهاباد و اشکذر به اداره ارتقاء پیدا کرده اند.
البته اول با خود گفتیم عجب بدشانسی عظمایی که در هفته قبل یا در ماه قبل بازنگری صورت گرفته و بافق از قافله عقب مانده است ولی بعدا که پرسیدیم معنی تازگی نیز برایمان کمی تغییر کرد که بازنگری در سال ۹۴ صورت گرفته و اکنون در سال ۹۷ به سر می بریم.
البته می توانیم به بناها و میراث گرانبهایمان بگوییم تا سال ۹۷ و بازنگری صبر کنید، طاقت آورده خراب نشوید و از بین نروید، شاید در سال ۹۷ اداره شدیم تا بتوانیم نیرو و بودجه بیشتری برای حفظ و نگهداریتان جذب کنیم.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. ناشناس

    یه سوال.بافق چندتا موزه ثبتی ؟و چندتا اثار تاریخی ثبتی سالم ؟و مکان تاریخی قابل بازدید؟ و چندتا کارگاه فعال صنایع دستی ؟داره که میخواهید صاحب امتیاز و به اداره تبدیل بشه؟.اینا مواردیه که ازدید کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیره تا اداره بشه.نه اینکه با امتیاز زورکی اداره بشه.

  2. جواب ناشناس

    عزیز ناشناس فعلا با زور و تهدیدهای نمایندمون و غلدری اون محله به اداره تبدیل میشه.اما نه حالا حالاها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *