- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

قطب سازی یا قطب بازی؟! مسئله این است

شهرستان بافق به سرعت در حال تبدیل شدن به انواع و اقسام #قطب در عرصه های مختلف است، از قطب #کشاورزی گرفته تا قطب #صنعتی، قطب #سلامتی و بهداشت جنوب شرق استان!! و تا همین چند روز پیش قطب #فرهنگ_و_ادب کشور. ظاهرا ایده تبدیل شهرستان به قطب فرهنگ و ادب کشور در یکی از جلسات فرهنگی از زبان فرماندار بافق مطرح شده است در صورتی که به نظر شما زاده رحمانی چقدر زمان برای انجام این امور و پیاده کردن ایده های کمال جویانه خود دارد؟
در جایی صحبت از کلمه استاد و اطلاق آن به افراد بود، استادی ایراد گرفت که این کلمه را در مورد من به کار نبرید چرا که این کلمه از جایگاه اصلی خودش دور شده و معنی و بار کلمه ای اش رنگ باخته و این روزها به هر کسی به راحتی و مثل نقل و نبات نسبت داده می شود.
ایده پردازی و پرورش ذهن در هر حوزه ای و کوک کردن و سوق دادن آن به سمت کمال و شرایط ایده آل و به نوعی هدایت افکار عمومی و جامعه به سمت کمال خواهی در عرصه های مختلف مطلوب است و ما مطرح کردن ایده های نو در هر زمینه ای را ناشی از دید و ذهن باز افراد می دانیم ولی نشود که این شرایط و تعاریف و به کار بردن کلمات و اصطلاحات برایمان بی ارزش شده و در نهایت مجبور شویم معنی قطب حالا در هر موضوعی را دگرگون کنیم که اگر ما هم اینکار را نکنیم و مردم و جامعه حرکتی در راستای محقق شدن ایده مورد نظر نبینند و حس نکنند برداشتشان از قطب یا شخصیت فرد مورد نظر دگرگون خواهد شد.
شورای سردبیری عصر بافق