- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

انتقال مقبره وحشی بافقی به زادگاهش طی سه ماه آینده

در نشست هم اندیشی مسوولان شهرستان ، باغ ایرانی و پیرمراد دو گزینه ی احتمالی برای انتقال مقبره وحشی بافقی در نظر گرفته شد.
به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ نشست هم اندیشی انتقال قبر وحشی بافقی با حضور فرماندار، شهردار ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  ، جمعی از مسوولان و شاعران بافقی در فرمانداری برگزار شد.
رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان گفت : وحشی بافقی از شاعران نامدار عصر صفوی و ایجاد کننده مکتب وقوع یا واسوخت در ادبیات می باشد که متاسفانه این شخصیت مغفول مانده است.
حسین ارجمند بیان داشت : ایجاد بنیاد وحشی بافقی برای شناساندن افکار و اندیشه های وی به نسل جوان و انتقال قبر وحشی بافقی  از یزد به بافق از اهداف شهرستان می باشد که در صورت وقوع این اتفاق ، بافق به قطب شعر و ادب تبدیل خواهد شد.
در ادامه ، زاده رحمانی فرماندار بافق با اشاره به اینکه انتقال قبر تجربه جدیدی نیست، گفت : انتقال قبر در گذشته  نیز صورت گرفته است مثل قبر خیام یا برخی امامزاده ها و این انتقال با تکنولوژی جدید صورت میگیرد بدون اینکه نبش قبر اتفاق افتد.

زاده رحمانی از هماهنگی با مسوولان استانی و شهرستان خبر داد و بیان داشت:  کارهای اداری به سرعت در حال انجام است و مکان قبر فعلی وحشی بافقی در یزد توسط مورخین، باستان شناسان و مححققین مشخص شده است و  مقرر شد که طی فرجه سه ماهه به یکی از دو مکان مجموعه باغ ایرانی که توسط شهردار و شورای شهر در حال احداث است و یا پارک پیرمراد منتقل شود .