در نشست هم اندیشی مسوولان شهرستان ، باغ ایرانی و پیرمراد دو گزینه ی احتمالی برای انتقال مقبره وحشی بافقی در نظر گرفته شد.
به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ نشست هم اندیشی انتقال قبر وحشی بافقی با حضور فرماندار، شهردار ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  ، جمعی از مسوولان و شاعران بافقی در فرمانداری برگزار شد.
رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان گفت : وحشی بافقی از شاعران نامدار عصر صفوی و ایجاد کننده مکتب وقوع یا واسوخت در ادبیات می باشد که متاسفانه این شخصیت مغفول مانده است.
حسین ارجمند بیان داشت : ایجاد بنیاد وحشی بافقی برای شناساندن افکار و اندیشه های وی به نسل جوان و انتقال قبر وحشی بافقی  از یزد به بافق از اهداف شهرستان می باشد که در صورت وقوع این اتفاق ، بافق به قطب شعر و ادب تبدیل خواهد شد.
در ادامه ، زاده رحمانی فرماندار بافق با اشاره به اینکه انتقال قبر تجربه جدیدی نیست، گفت : انتقال قبر در گذشته  نیز صورت گرفته است مثل قبر خیام یا برخی امامزاده ها و این انتقال با تکنولوژی جدید صورت میگیرد بدون اینکه نبش قبر اتفاق افتد.

زاده رحمانی از هماهنگی با مسوولان استانی و شهرستان خبر داد و بیان داشت:  کارهای اداری به سرعت در حال انجام است و مکان قبر فعلی وحشی بافقی در یزد توسط مورخین، باستان شناسان و مححققین مشخص شده است و  مقرر شد که طی فرجه سه ماهه به یکی از دو مکان مجموعه باغ ایرانی که توسط شهردار و شورای شهر در حال احداث است و یا پارک پیرمراد منتقل شود .

برچسب ها :
  1. ابوالفضل شکاری

    سلام ممنون ازپیگیری های فرماندارعزیزکه شاعربزرگ معاصرایران وشهرستان رابه اغوش میهن خودبازگردانندخداقوت انشاالله ارامگاه وحشی بافقی درپیرمرادکه جایگاه ابدی اخوی ایشان هست به خاک گمارند

  2. ناشناس

    مسولان عزیز مشکل بیکاری و اینده نامعلوم معادن بافق و دی ۱۹ و اعتیاد و کارخانه های جوار معدنی و جوار ریلی در جنجال قبروحشی بافقی گم نشود ما مردم مطالبه گر بافق بیداریم اگه مسولین خودشونو بخواب زدن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *