به سوم خرداد تولد یکسالگی سایت عصر بافق نزدیک می شویم، می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. نوشته تا تولد یکسالگی سایت خبری تحلیلی عصر بافق ادامه دارد…

قسمت پنجم / اگر حوصله تان سر نرفته و خسته نشده اید ادامه دهیم که در پایان شما به ما بگویید کدام یک از این موارد مهمتر و مهمترین است. سالهاست که بافق را آخر دنیا و بن بست می دانیم اما مگر می شود پنج راه ریلی کشور بن بست باشد؟! این نیز در نوع خود بی نظیر و نوبر است.
اصلا احداث کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق که در خاورمیانه کم نظیر است اشتباهی و دیمی در بافق جانمایی شده و باید ضمن اینکه ضعیف می شود، صنایع جوار ریلی و کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و اساس را به سیرجان و کرمان منتقل کرد تا این اشتباه جبران شود. شاید هم نداشتن جاده دسترسی مناسب به نوق، سیریز و کرمان و از این طرف به خرانق و اردکان هم در راستای به کرسی نشاندن همین حرف باشد. بافق و مردمانش، تحمل و ظرفیت بالایی در پروژه های به ثمر نرسیده دارند پس این می شود که جاده بافق نوق و سیریز رکورد بیشترین زمان را در اتمام پروژه های جاده ای کشور می زند و هنوز در دو طرف جاده ها نیمه تمام مانده است تا همچون استخوانی در گلو جا خوش کند و این روزها و سالها هم قصد بیرون پریدن نداشته باشد. حالا این نداشتن جاده دسترسی مناسب به مرکز استان، به بهاباد و کرمان، به نوق و سیریز و کرمان، به خرانق و اردکان و … را شاید مردم بتوانند همینطور که این سالها تحمل کرده اند تحمل کنند ولی برخی اظهار نظرها در خصوص جاده های دسترسی از طرف خودیها که جهت بردن منابع عنوان می شود و در نهایت نتیجه آن برداشت و تحلیل این خواهد شد که جهت جلوگیری از بردن منابع شهر کلا همین راههای نیم بند را هم خراب کنیم و راه آهن را نیز تعطیل مردم کجای دلشان بگذارند؟! یا خودشیرینی یک مرکز نشین و نامیدن جاده یزد بافق به شاهراه … را؟!
برای بحث راه های دسترسی و بیرون رفتن از بن بست خیلی وقت گذاشتیم، از این مقوله نیز عبور می کنیم و به خوبی می دانیم که تا سالها سوژه برای پیگیری مسئولین، رصد و گوشزد رسانه ها و مردم در این خصوص هست و قرار نیست این سالها مرتفع گردد.
موضوع بعدی که خیلی مواقع ذهنمان و ذهن مردم بافق را به خود مشغول می کند بحث سرمایه گذاری در شهرستان و مشارکت مردم در سرمایه گذاری در زمینه های مختلف است که از جایگاه خوبی برخوردار نیست و دلیل این ادعای ما نیز می تواند رونق کم فروغ شهرکهای صنعتی در بافق باشد. شاید به جرات بتوان گفت پرونده سرمایه گذاری و مشارکت مردم در طرحها و کارخانه های سهامی خاص در کارخانه کاشی بافق برای مدت مدیدی بسته شد تا چه اتفاقی بیافتد که این اعتماد ویران شده دوباره بازسازی شود. کارخانه کاشی زمرد که قرار بود تمام مردم بافق را سهامدار کرده، به جیب آنها و شهرستان سود سرشار واریز کند و بخشی از مشکلات اشتغال را نیز حل کند خودش شده مشکل و قوز بالا قوز که چنان بر روی تل انبار مشکلات لاینحل بافق چنبره زده که انگار قرار است سالهای سال برای بافقیها به مانند سمبلی از بد عهدی بخش خصوصی بماند تا هر روز داغ دلشان را تازه کند. و سهامداران از بیم شرایط بدتر در پی فروش سهام خود باشند و خریداری پیدا نکنند.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :
  1. ناشناس

    قسمت چهارم را یادتون رفت بنویسید رفتید سر قسمت پنجم!!!؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *