طالبی؛ معاون سیاسی استاندار یزد گفته: “باید شرایطی فراهم کنیم تا همه حوزه‌های انتخابیه مثل #اردکان باشند؛ ضمن اینکه اردکان وسیع‌ترین شهرستان استان است و امتیازاتی دارد.”
#عدالت از نوع #طالبی و #تابشی؛ جناب آقای دکتر طالبی، اگر می خواهید کاری را انجام دهید، شما برای خودتان و آسوده کردن وجدانتان می توانید هر توجیهی بیاورید ولی حتما لازم نیست توجیهاتتان را منتشر کنید و از شما خواهش می کنیم چنانچه در جهت برقراری #عدالت گامی بر نمی دارید لااقل با این واژه مقدس کاری نداشته و با آن بازی نکنید و نمک روی زخم توده های مردم خسته از بی عدالتیهای محرز نپاشید.
تنها گزینه از گزینه های موثر در حوزه های انتخابیه که می توانست البته تا حدودی به کمک اردکان شتافته تا این تافته جدا بافته همچنان یک نماینده در مجلس داشته باشد همین نصاب جمعیتی بود که شما به آن استناد کردید، چرا؟! که باید گفت با همین توجیه نیم بند نیز شهرستان یزد باید ۶.۵ نفر نماینده داشته باشد و نه دو نفر!
بدانید و آگاه باشید که وجدانهای بیدار تمام حرکات و صحبتهای شما را رصد می کنند که اگر به مولفه همجواری و سنخیت فرهنگی و محلی استناد می کردید اردکان و میبد که برای پنجمین دوره نماینده در مجلس دارند باید با هم در یک حوزه قرار می گرفتند. اما به وسعت اشاره کردید و خودتان بهتر می دانید که شهرستان بافق تا سال ۸۸ و انتزاع شبهه ناک بخش بهاباد از بافق که خود داستان مفصل دارد، بعد از ارکان وسیعترین شهرستان استان بود و آیا این دلیلی شده بود که بافق برای پنج دوره پی در پی نماینده در مجلس داشته باشد؟!
اما امتیازات! چرا واضح نمی گویید که اردکان چه امتیازهایی نسبت به بقیه شهرستانها دارد؟ جهت اطلاع شما و مردم مظلوم دیگر حوزه های انتخابیه، اردکان به جز وسعت که آن هم داستانی دارد به تاریخ تمامی درگیری ها و اختلافات مرزی با تمامی شهرستانهای هم مرز، تا قبل از غصب چادرملو از شهرستان بافق و بهاباد چه امتیازاتی داشته؟ غصبی که در سایه سکوت، همراهی و کمک سیاستمداران حتی استانی صورت گرفته و روز به روز از وسعت جغرافیایی شهرستانهایی دیگر کم و به شهرستان اردکان اضافه گردیده که به همین علت جری تر شده و قصد دست درازی به مرزهای بافق و معدن دی نوزده را نیز دارد.

جان کلام جناب دکتر طالبی، شما گفته اید باید شرایطی فراهم کنیم تا همه حوزه های انتخابیه مثل اردکان باشد ولی نگفتید با کدام ساز و کار و طی چند سال آینده؟! اگر امور اصلاح حوزه های انتخابیه با همین ساز و کار فعلی ادامه پیدا کند که اکنون و با پیشنهاد جنابعالی و دولت دو حوزه شامل سه شهرستان و یک حوزه شامل دو شهرستان داریم و امکان تغییر این حوزه ها هر ده سال که متاسفانه این دوره به بیست سال هم رسید، باید گفت رسیدن همه شهرستانها به شرایط اردکان بیش از نیم قرن یعنی بیش از ۵۰ سال به طول خواهد انجامید. تا آن زمان هم ما، هم شما و هم دکتر تابش در زیر خروارها خاک دهها کفن پوسانده و در حال حسابرسی بی عدالتیهایی که در تحقق آن دخیل و شریک بودیم در درگاه خداوند متعال خواهیم بود، پس خودتان را گول نزنید، ما همان زمان که حتی یک طرح داده نشد تا شهرستان اردکان از حالت یک نماینده خارج شود فاتحه عدالت را خواندیم و عطایش را به لقایش بخشیدیم ولی مسببان آن را هرگز نخواهیم بخشید.
عدالت واقعی زمانی محقق می شد که طرحی داده شود تا نمایندگی مردم در کل حوزه های انتخابیه بچرخد نه اینکه نماینده یک شهرستان برای بار پنجم و با این روال تا ابد بر صندلی بهارستان تکیه بزند و شهرستانی دیگر ۳۷ سال از داشتن نماینده محروم باشد.
پ.ن.: برای ذهنهای آگاه می نویسیم که اگر دغدغه عدالت داشتید با در یک حوزه قرار دادن میبد و اردکان که چسبیده به هم نیز هستند و اکنون در عین بی عدالتی محرز، پنج دوره متوالی نماینده در مجلس دارند شرایط را به سمت محرومان و مظلومان حوزه های انتخابیه عوض می کردید تا آنها برای چند دوره هم که شده طعم تلخ نداشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی را چشیده و با بی عدالتی کمی آشنا شوند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *