در خصوص حواشی ساخت #مجتمع_فرهنگی_رفاهی_چادرملو در #اردکان و در جواب آقای ملت اردکانی، رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان اردکان و مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی خاتم و همچنین صحبتهای افرادی از شورای شهر یزد لازم می دانیم فقط چند سوال بپرسیم تا حقایق بهتر روشن شود.
آقای ملت اردکانی، اعضای دلسوز شورای شهر و برخواسته از بطن مردم؛ #چادرملو در چه سالی از بهاباد منتزع و به اردکان ملحق شد و با حمایت چه کسانی؟! (آیا این انتزاع و غصب بدون حمایت مسئولین و نفوذ سیاسیونی از استان امکان پذیر نبود)
جهت اطلاع آزاد اندیشان و قانون مداران بی طرف و بی غرض لازم به ذکر است: فاصله زمینی (جاده ای) بین چادرملو تا مرکز شهرستان بهاباد حدود ۵۳ کیلومتر و تا مرکز شهرستان بافق حدود ۶۷ کیلومتر اما تا مرکز شهرستان اردکان حدود ۱۷۰ کیلومتر است. فاصله زمینی (جاده ای) بین چادرملو تا دهستان جلگه بهاباد حدود ۴۲ کیلومتر و تا دهستان رباطات اردکان حدود ۹۰ کیلومتر می باشد.

طبق تصویر بالا، فاصله هوایی چادرملو تا زریگان بافق ۳۰ کیلومتر، تا ساغند اردکان ۳۷ کیلومتر، تا احمد آباد بافق ۵۶.۵ کیلومتر، تا بهاباد بافق ۶۷ کیلومتر، تا شهرستان بافق ۷۸ کیلومتر، تا رباط پشت بادام اردکان ۸۰ کیلومتر، تا خرانق اردکان ۸۱ کیلومتر و در نهایت تا اردکان ۱۴۲ کیلومتر می باشد.
ظاهرا در گذشته و سال ۷۲ درگیری و نزاع در این انتزاع ظالمانه چادرملو از شهرستان بافق و بهاباد و بیشتر از طرف بهابادیها بالا گرفت و در جابه جایی مشکوک چادرملوی بهاباد با چادرملون اردکان جایگزین گردید که طبق سند زیر و با گزارش غیر واقع تایید شد اما طبق قانون وجود آنومالی مانند چادرملو در محدوده هر شهرستانی باعث می شود تا عوارض مربوطه نیز به آن شهرستان تعلق گیرد. و سوال اساسی: چرا اردکان طبق سند زیر پذیرفت تا عوارضی که طبق تقسیم بندی جدید باید فقط به اردکان می رسید با شهرستان بهاباد نصف کند اگر ریگی در کفشش نبود؟! و از دهها میلیارد تومان این عواید نصف ونصف چادرملو، چقدر به بخش بهاباد بافق پرداخت گردید؟

در نهایت صدای حق خواهی و مظلومیت بهابادیها به جایی نرسید و مرز فیمابین در سال ۷۷ تثبیت شد.
آقای ملت اردکانی و اعضای دلسوز شورای شهر یزد؛ آبی که از شهرستان بهاباد در حال مصرف شدن در صنعت فولاد اردکان هست چقدر است؟ (مگر همین آب نبوده که قبلا مردم بهاباد برای شرب استفاده می کردند؟)
آقای ملت اردکانی و مسئولین استان: چرا باید آب شیرین از بهاباد در صنعت اردکان استفاده شود و آنوقت برای آب شرب بهاباد از زاینده رود آب بیاورید؟! (دوستان عزیز چرا لقمه را دور سرتان می چرخانید؟)
آقای ملت اردکانی: ذخیره چادرملو، بزرگترین آنومالی منطقه (۴۵۰ میلیون تن) طبق گفته مدیران چادرملو البته اگر راست بگویند تا چند سال آینده به اتمام خواهد رسید، آیا نیاز بود برای تامین خوراک کارخانه های خود و دسترسی به آنومالی دی نوزده خاک بافق را غصب کنید؟! (ما به شما می گوییم: نخیر شما می توانستید در مزایده دی نوزده که جزو اموال دولت هست و اختیار آن را دارد شرکت کنید و برنده شوید)
اما در سال 91 بحث و اختلاف در خصوص آنومالی دی نوزده (مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق) و مرزهای بین شهرستان بافق و اردکان بالا گرفت و ظاهرا اردکانیها هر آنومالی را همراه با محدوده و منطقه جغرافیاییش می خواهند و تا چند سال پیش و در شورای چهارم اسلامی شهر بافق، سناریویی دقیقا مشابه با چادرملو اما اینبار برای دی نوزده اتفاق افتاد و دی نوزده بین شهرستان بافق و اردکان یعنی شرکت سنگ آهن مرکزی و چادرملو به صورت پنجاه پنجاه تقسیم و باز هم مثلا حاتم بخشی اردکان از جیب طرف مقابل اتفاق افتاد و اختلافات، تحریف و تغییر مرزهای جغرافیایی بین دو شهرستان تا به امروز ادامه داشته و آثار و تبعات آن ادامه خواهد یافت.
و اما باز هم جهت اطلاع آزاد اندیشان بی طرف و بی غرض لازم به ذکر است که: فاصله زمینی (جاده ای) دی نوزده تا مرکز شهرستان بافق حدود ۶۵ کیلومتر و تا مرکز شهرستان اردکان حدود ۱۳۰ کیلومتر می باشد.
فاصله زمینی (جاده ای) دی نوزده تا دهستان مبارکه بافق ۶۵ کیلومتر و تا دهستان رباطات اردکان ۹۳ کیلومتر می باشد‌.

طبق تصویر بالا فاصله هوایی دی نوزده تا دهستان مبارکه بافق ۷۱ کیلومتر، تا شهرستان بافق ۷۳ کیلومتر، تا کوشک بافق ۸۵ کیلومتر، تا رباط پشت بادام اردکان و در نهایت تا اردکان ۱۱۸ کیلومتر می باشد.
به غیر از مغایرت فراوان قانونی در این مرزبندی ظالمانه و به ظاهر قانونی،
هر انسان منصف و آزاد اندیشی که نگاهی کوتاه به این آمار بیاندازد متوجه خواهد شد که کشورگشایی اردکان حد و مرزی ندارد و نیز هر خواننده ای که در کتاب جغرافیای استان دهه ۶۰ نظام تحصیلی قدیم را که حتما آقایان مدعی نیز مطالعه کرده اند، نظری بیاندازد یقینا خواهد دید که در گذشته و نه در زمان آن ملعون بلکه پس از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی طبق سندها و نقشه های مختلف هم چادرملو و هم دی نوزده در محدوده جغرافیایی شهرستان بافق و بهاباد بوده و مساحت این دو شهرستان با هم ۱۷۵۴۴ کیلومتر مربع ثبت شده است. (تصاویر زیر) ولی متاسفانه در کتاب ها و نقشه های جدید مرزهای جعلی استفاده شده که مردم و فرهنگیان شهرستان بافق برای اصلاح تحریفهای صورت گرفته پیگیری و نامه نگاری کرده و منتظر هستند تا در کتاب سالهای بعد اصلاح شود.

آقای ملت اردکانی، مسئولین استانی و اعضای دلسوز و برخواسته از بطن مردم شورای شهر یزد، لطفا مصوبات جلسات آمایش سرزمینی برای استان یزد را در صورتی که مغایرتی با قانون ندارد منتشر کنید تا ببینیم و مردم استان یزد نیز ببینند در استانی که به زعم تمامی مسئولانش مشکلش مشکل آب است چرا در یک شهرستان، صنایعی که مصرف آب شیرین زیادی دارد نه تنها تعطیل نشده بلکه در حال احداث است (کارخانه فولاد یک و نیم میلیون تن فولاد و کارخانه ۴ میلیون تن گندله در حال تاسیس کجاست؟)

واقعا کار مرکز استان یزد، اعضای شورای شهر و نماینده مجلسش به کجا رسیده که باید چشمشان به پول یک شهرستان و یا یک شرکت داخل آن شهرستان باشد در صورتی که منابع بیشمار خدادای در این استان وجود دارد که اختیار همه اش در دستان مسئولین استانی است!!
در پایان این را نیز بگوییم مردم، جوانان و فعالین اجتماعی بافق به زودی در چهارچوب قانون و با کمک و همراهی مسئولین دلسوز خود و توکل به خدا، دست غاصبان را قطع خواهند کرد.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *