چگونه‌ است که اکثر وزارتخانه‌ها افزایش حقوق داشته‌اند، اما معلمان باید برای امرار معاش به بقالی و رانندگی‌آژانس روی آورند؟

به گزارش عصر بافق ؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به سیدمحمدبطحایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هفته‌ معلم پیش رو است که در این ایام معلم گرامی داشته می‌شود، اما اگر می خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید، باید پاشنه های کفش را کشیده و حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید.
محمد رضا صباغیان افزود: چگونه‌است که حقوق وزارتخانه های صنعت، نفت، علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان از قانون مدیریت خدمات کشوری عبورکرده و افزایش حقوق داشته اند، اما معلمان باید برای امرار معاش خود به مشاغل دیگری چون کشاورزی، بقالی و رانندگی آژانس روی آورند.
نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق،بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تعریف و تمجیدها مشکلات معلمان را حل نمی‌کند، آیا می دانید چرا تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به اهداف بلند خود دست نیافته است؟ آیا علت آن را بررسی کرده اید؟ علت‌اساسی آن فراموش‌کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمان است.
صباغیان بافقی گفت: برخلاف بیشتر کشورها که معلمان از حقوق و مزایای مکفی برخوردارند و گاهی در سطح وزرا حقوق می‌گیرند، در کشوری مانند افغانستان اگر معلمی تصادف کند و وکیلی از سوی او به دادگاه مراجعه کرده و از حق معلم دفاع می کند، اما در کشور ما معلمان و فرهنگیان نه تنها از حقوق مناسب برخوردار نیستند، بلکه از تشکل‌صنفی که امروز بقال، نانوا، کارگر و حتی صابون پز از آن برخوردار است، از آن برخوردار نیستند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان ساخت: داشتن تشکل صنفی هزینه‌ای‌ندارد، در دنیای امروز تشکل صنفی از حقوق‌اولیه هر صنفی بوده و در قانون اساسی بر روی آن تاکید شده است و تشکل صنفی بزرگترین مدافع حقوق معلمان است و اگر تشکیل شود از حقوق معلمان دفاع می‌کند.
صباغیان یادآور شد: یکی از وزرا به وزیر قبلی اعلام کرد که حقوق معلمان را به طرح حمایتی به ۶۰۰ هزار تومان رساندم و اینگونه از آموزش‌وپرورش حمایت کردم، اینکه گرامی داشت نیست لذا امیدوارم که نمایندگان به طرحی که فردا در پیش است رأی مثبت دهند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *