فرماندار بافق با همراهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد باقی زاده به دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی یزد رفتند.
در ابتدای این دیدار که در نهمین روز از سال جدید در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد انجام شد ؛ محمد زاده رحمانی ؛ فرماندار بافق ضمن تبریک سال نو و انتصاب مجید جوادیان زاده به این سمت گفت: شهرستان بافق از ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنر برخوردار است و خوشبختانه گام های مثبتی در شهرستان برداشته شده است که یکی از اتفاقات خوب می تواند همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد در ساخت آرامگاه وحشی بافقی در زادگاه این شاعر نامی باشد و امیدواریم در زمان کوتاهی مقدمات انجام آن فراهم شود.

در ادامه این نشست دکتر حسین ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق گفت : خوشبختانه مسئولان شهرستان دارای دیدگاه مشترکی در حوزه فرهنگ و هنر هستند و این تفاهم و اشتراک نظر فرصتی هست که برای مسئولین و مردم بافق فراهم شده تا نهایت بهره و استفاده از این امکان داشته باشیم.

سید محمد باقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بافق نیز ضمن تبریک سال نو و آرزوی سال پر نشاط برای اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد : شورای شهر و مجموعه شهرداری بافق آمادگی لازم را دارد که در تمام زمینه های فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند و خوشبختانه برنامه های فرهنگی متعددی نیز از سوی مجموعه شهرداری برگزار شده که مورد رضایت و اقبال شایسته مردم قرار گرفته است.

در پایان این دیدار ؛ مجید جوادیان زاده با خیر مقدم و تبریک متقابل سال نو گفت : در استان یزد دو شخصیت فرهنگی و علمی مورد غفلت واقع شده اند یکی ابوالفضل رشید الدین میبدی مفسر قرآن در نیمه اول قرن ششم و صاحب تفسیر «کشف الاسرار و عدة الابرار» و دیگری کمال الدین محمد وحشی بافقی که از شاعران نامدار سده دهم هجری است .

وی تاکید کرد : برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و رشد و توسعه ادب فارسی می بایست به این بزرگان بیشتر بها داه شود و با مطالعه آثار گرانبها و بزرگداشت مقام و منزلت آنها از این سرمایه ها و گنجینه های ادبی و علمی بهره مند شد .

همچنین در این جلسه مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بافق در زمینه کمبود نیرو و اعتبارات ناکافی مطرح شد و جوادیان زاده قول مساعدت داد که در صورت امکان این مشکلات را مرتفع سازد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *