مواد لازم :
شکر 250گرم_ معادل 1و1/4لیوان
پودرنارگیل پرچرب  125گرم_ تقریبا 1و1/2لیوان *

از پودر نارگیل خشک یا کهنه استفاده نکنیدپ و ودرنارگیل چرب مخصوص شیرینی از لوازم قنادی بخرید .از پودر نارگیل های خشک ، فقط برای تزیین روی خرما و… استفاده بشه نه تهیه این شیرینی.

روغن مایع 75گرم_ تقریبا از نصف لیوان کمی کمتر میشود.
سفیده تخم مرغ  3عدد بزرگ معادل 125گرم ، من وزن کردم که میزان سفیده را دقیق برداشته باشم.
وانیل 1/8ق چ
ابلیمو 1/2ق چ
آرد برنج درصورت لزوم 1ق غ

طرز تهیه :
ابتدا شکر، پودرنارگیل و 2 عدد از سفیده ها و 2/3 از روغن مایع را در ظرفی خوب با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط را یا دوبار ازچرخ گوشت رد کنید و یا مثل من داخل یک دوسه یا غذاساز ریخته و خوب له کنید، درحدی که مخلوط کاملا نرم و لطیف شود کافیست ، بیش ازاندازه نیز ، هم نزنید که مایه به روغن افتد.
**یک دوسه وغیره هم نداشتید پودرنارگیل را از قبل آسیاب کنید تا کاملا نرم بشه و این مرحله راحذف کنید،

سپس مواد را داخل ظرف نچسبی بریزید، برروی بخار آب کتری با حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد کمی گرم شود وقتی دست زدین و مخلوط کمی گرم بود از روی حرارت برداشته، وانیل، آبلیمو و بقیه روغن مایع وسفیده رابه آن اضافه کنید و خیلی سریع و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند، دوباره مواد را برروی بخاراب کتری باحرارت ملایم _بنماری_ قرار دهید و مرحله داغ زدن را شروع کنید، داغ زدن یعنی اینکه وقتی مواد را روی بخاراب گذاشتین باید مدام مواد را هم بزنین تا شکر کاملا حل شود ولی به هیچ عنوان مواد نباید قل بزند و زمانی که انگشت داخل مواد می زنید انگشت احساس داغی زیادی می کند وقتی انگشت زدین و دیدین انگشتتون احساس داغی زیادی داشت و شکرکاملا اب شد ودونه هاش زیردندون نیومد، مواد را از روی حرارت بردارین، من زمان گرفتم تقریبا چهار _پنج دقیقه شد فقط یادتون نره که مرتب باید مواد را هم بزنین.

پس از این زمان مواد را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا سرد شود دو سه ساعتی طول می کشه ولی برای سردشدن به هیچ عنوان داخل یخچال نگذارین.
بر روی سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید وکمی روی کاغذ را نیز چرب کنید.
مواد را پس از سرد شدن کامل درون قیف ریخته و با فاصله داخل سینی می زنیم،

نکته: غلظت مواد پس از سرد شدن باید درحدی باشه که نه سفت باشه و نه شل ، بنابراین اگر مواد شل بود 1ق غ آرد برنج به آن اضافه کنید و اگر سفت کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *