#لابی و لابی گری در مجلس شورای اسلامی، خوب یا بد؟/ پاردوکسی عجیب در خواست مردم و #نظراتشان نسبت به عملکرد نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی
در پیجی از اینستاگرام نتیجه یک #نظر_سنجی که در خصوص عملکرد #محمد_رضا_صباغیان، نماینده شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته انجام شده بود نشر داده شد. موارد جالب و قابل تاملی در پیامهای زیر پست مربوطه به چشم می خورد. فارغ از اینکه این نظر سنجی به چه شکلی، توسط چه کسانی، با چه ساز و کاری و با کدام جامعه آماری صورت گرفته اگر نتیجه آن درست باشد، کمی تکان دهنده، تاسف آور و زنگ خطری بود که به صدا در آمده است.
اما جالبترین و بحث برانگیزترین مورد پارادوکس و دو گانگی بود که در نظرات اکثر مخاطبین به چشم می خورد. اکثرا و متفق القول به درستکاری، پاکدستی، دنباله رو حق بودن، صداقت، کار درستی، انسان خوب بودن، زحمت کش بودن و … نماینده شان اذعان داشتند ولی به نظر شما چرا نتایج نظرسنجی ۵۲ به ۴۸ درصد باید باشد؟ مگر همه این موارد ذکر شده از خصلتهای برجسته و خوبی نیست که باید یک نماینده و یا مسئول آن هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارا باشد؟ و اینکه مردم از #لابی_کردن و ارتباط گرفتن ولو مخالف قانون و عدالت ( به این دلیل مینویسیم که شرطی مشخص نکرده بودند که این لابی گری به چه شکل و با چه ابعادی صورت گیرد ) صحبت کردند که به نظر آنها نماینده بافق تاکنون اینکار را انجام نداده و وی را تشویق به لابی گری و رابطه بازی کردند تا بهتر بتواند به حوزه خود کمک کند و امتیاز بگیرد در صورتی که عامل بدبختی اکثر شهرستانهای محروم در اقصی نقاط کشور، همین لابی کردنهای ظالمانه و به دور از عدالت و انصاف که معمولا با رد شدن از تمام خطوط قرمز انسانی، شرعی، عرفی، دینی و … صورت می گیرد بوده است که بسیاری مواقع با اعمال نفوذ قدرت، پول، معامله و بده بستانهای سیاسی و اقتصادی و غیره همراه هست.
#لابی و لابی گری اتفاقا اگر با در نظر گرفتن همان ارزشهایی که در وجود نماینده بافق توسط مردم برشمرده شده و در جهت احقاق حقوق محرومین در راستای عدالت و گسترش آن در جامعه صورت گیرد بسیار هم خوب بوده و نمایندگان هم فکر و هم نظر برای پیشبرد اهداف عالیه خود می توانند از آن به عنوان اهرمی قوی در این راستا استفاده کنند اما وقتی لابی گری به هر قیمتی و با هر معیاری در مجلس باب شد قطعا مجلس جایگاه قانونی خود را از دست خواهد داد و از صدر و راس امور در جامعه به ذلت و قهقرا خواهد رفت. حال باید دید مردم کدام لابی را از نماینده شان می خواهند و آیا در دو سال فرصت باقیمانده نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی می تواند خواستهای تعداد بیشتری از افراد جامعه هدف خود را برآورده کرده و در نهایت عملکرد موفقی از خود به یادگار بگذارد یا خیر؟!


شورای سردبیری عصر بافق

  1. دوماد باباد

    من که بافقی بودم و الان بهابادیم نه کاری دست نماینده دارم و نه او کاری دست من داره .وقتی با بزرگان و ادمای عاقل و بی غرض و صحبت میکنم و به وجدانم رجوع میکنم تو این زمونه ای که لابی گری و دروغ حرف اول را میزنه صداقت و پاکدستی آقای صباغیان بافقی باعث غرور همه آزادی خواهان و عدالت خواهان شده .چون این مرد نیتش خدمت به خلق خداست خدا هم اورا یاری کرد چون خدا و مردم میخواستند او را بالا ببرند ولی برخی غرض ورز میخواستند او را زمین بزنند.خدا یار بی کسان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *