مواد لازم :

تخم مرغ ٣ عدد
شكر ٩٠ گرم معادل یک پیمانه سرخالی
آرد ٩٠ گرم معادل یک پیمانه سرخالی
عسل يا شربت قوام ١ قاشق سوپ خورى
آب جوش جوش ۳ قاشق سوپ خورى
وانيل به مقدار لازم

ابتدادرجه ٢٢٠ فر را روشن كرده تا گرم شود
کف قالبتون را (قالب من 30 در 40 بود) چرب کنید وکاغذ روغنی بیندازید.

طرز تهيه :
زرده و سفيده را جدا ميكنم بعد سفيده را ابتدا خوب با همزن ميزنيم تاحدی که اگه ظرف را برعکس کردین ازش نریزه و میزاریم توی یخچال حالاميریم سراغ زرده ها زرده را با شكر مخلوط كرده كمى با همزن ميزنيم بعد اب جوش را اضافه ميكنيم بعد كمى مخلوط شد، عسل را اضافه كرده و هم زده ، حالا وانيل را به مايه اضافه كرده تا يكدست ، كشدار شود، بعد سفيده را به زرده ها اضافه ميكنيد و با همزن به يك جهت خوب مخلوط مى كنيد .
ارد را سه بار الك كرده آرام آرام به مايه اضافه كرده و باز هم با همزن خوب هم میزنیم تا خوب مخلوط شود و مایه یکدستی داشته باشیم.
بعد مایه کیک راداخل قالب ریخته ،چون مایه کمی سفت هست با لیسک یاقاشق خوب ویکنواخت مایه رادرهمه جای قالب پخش کنید تا نان یکدستی داشته باشید.قالب رادرفر از قبل گرم با درجه حرارت 170 به مدت 10دقیقه، باز بسته به دمای فر متفاوت قراردهید تارولت بپزد و طلایی شود، همین که پخت و به خلال دندان نچسبید کافی است.
بعد از پخت بلافاصله از فر که درآوردی رولت رابرگردانید وکاغذ ان راجدا کنید وان را از قسمت رویی روی پارچه تمیزی یا کاغذ روغنی بگذارید و به کمک پارچه رول کنید و 30 دقیقه ای بگذارید تا حالت بگیرد. سپس ان را باز کرده وخامه بکشید و دوباره رول کنید. به مدت یک ساعت داخل یخچال بعد نوش جان می کنید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته

نصف لیوان پودر خامه
نصف لیوان پودر قند
نصف لیوان شیر
5 قاشق غذا خوری گلاب
وانیل نصف قاشق چایخوری

تمام مواد با هم مخلوط می کنید و داخل ظرف بزرگتر که از خرده یخ هست می گذاریم و با همزن به مدت یک ربع میزنید. و یه خامه فرم گرفته عالی و خوش طعم بهتون میده .

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *