در خبرها خواندیم که سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفته :️ تعداد ۴۰ #نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه خواهند شد.
می توان با قاطعیت گفت یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی و محرومیت شهرستانهای #حوزه_انتخابیه_مهریز که به بزرگترین حوزه انتخابیه کشور معروف است جمع شدن پنج شهرستان با مطالبات مختلف و با فاصله جغرافیایی زیاد در یک حوزه کاری است که این امر غلط باعث شد به عنوان نمونه شهرستان بافق از داشتن یک نماینده بومی در مجلس شورای اسلامی که درد مردم منطقه را چشیده باشد طی ۳۷ سال محروم بماند. این داستان برای حتی مرکز استان و دیگر شهرستانهای استان نیز داستان مشابهی است که مصداق بارز #بی_عدالتی_بزرگ در استان یزد بوده و هست.
با هر ملاک و مبنای عقلی، عرفی، شرعی، انسانی، منطقه ای، جمعیتی، گستردگی و … که حساب و کتاب می کنیم به جواب درست و قانع کننده ای دست نمی یابیم و چیزی جز تحقیر، سرخوردگی، کینه و نفرت نصیب ما نمی شود که در گذشته چه اتفاقی افتاد و بر اساس کدام اصل پذیرفته از مجموع ده شهرستان، یک شهرستان دارای یک نماینده مستقل در مجلس باشد!!! و نکته جالب تر و غم انگیزتر داستان آنجاست که این روال غلط و به دور از عدالت هنوز هم ادامه دارد و حتی اگر دو نماینده دیگر نیز به استان اضافه گردد باز هم ماجرا ختم به خیر نخواهد شد. حالا وای به روزی که اضافه شدن دو نماینده محقق نگردد تا ده سال دیگر باید به این روال غیر منطقی و غلط روزگار بگذرانیم.
علی ایحال با توجه به اینکه مردم استان یزد مدت هاست که خواستار #اصلاح حوزه های انتخابیه استان و افزایش تعداد نمایندگان بوده اند و اینکه ۲۰ سال از آخرین تغییرات صورت گرفته گذشته است و با توجه به اینکه کلیات افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده که ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه گردد باید منتظر ماند و دید آیا لقب بزرگترین حوزه انتخابیه کشور از حوزه مهریز گرفته خواهد شد یا همچنان در روی یک پاشنه خواهد چرخید.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. بافقی

    این بی عدالتیها خیلی حال به هم زن است

  2. رضا

    این که یک مسئله عادی برای استان هست و خیلی از مسائل دیگرم به همین شکله و مردم هر چی داد میزنن صداشون به جایی نمیرسه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *