در آستانه قرار گرفتن در سال جدید و ایام نوروز و خالی بودن منازل از سکنه، پلیس بافق به شهروندان جهت پیشگیری از سرقت منزل هشدار داد.
پلیس بافق به شهروندان هشدار داد تا با رعایت نکات پلیسی از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی پیشگیری کنند.
وی با تاکید بر عدم ورود افراد ناشناس به منزل گفت: از ورود افرادی که به عنوان مامور پلیس، دارایی، شهرداری، کارگر خدماتی، مامور آب، برق، گاز، تلفن و … مراجعه می کنند، پیش از شناسایی کامل ممانعت کنید و از باز کردن در برای افرادی که با سایر واحدها کار دارند نیز خودداری کنید.
سرهنگ کمالی افزود: از ورود افراد ناشناس تحت عناوین سمسار،خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و … به داخل ساختمان ممانعت بعمل آورید و هنگام اسباب کشی یا انجام کارهای ساختمانی که به بازماندن در ورودی منجر می شود مراقب تردد افراد ناشناس باشید.
این مقام انتظامی یادآور شد: اگر درب پارکینگ منزل به صورت کنترلی باز و بسته می شود، پس از خروج منتظر بمانید تا کاملا بسته شود و توجه افراد را هنگام رفتن به مسافرت جلب نکنید و ساعت و تاریخ حرکت خود را از اشخاص نامطمئن مخفی کنید.
کمالی ادامه داد: وسایل را طوری داخل خودرو قرار دهید که توجه افراد را جلب نکند و این کار را می توانید در داخل پارکینگ نیز انجام دهید و همه با هم از منزل خارج نشوید چرا که خروج همزمان ساکنان و چند قفله نمودن درها، توجه افرا را جلب می نماید.
وی تصریح کرد: محوطه بیرونی منزل خود را با نصب لامپ، از روشنایی کافی برخوردار سازید و در صورت امکان از چراغهای دارای حسگر که با حرکت افراد روشن می شوند استفاده کنید و وانمود کنید همیشه یکنفر در منزل حضور دارد.
سرهنگ کمالی خاطر نشان کرد: اگر می خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چندروزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی منزل خود از جمله سیستم های روشنایی و نیز وسایل صوتی و تصویری را به سیستم های دارای زمانبندی مجهز کنید. این سیستم ها با توجه به زمانی که بر روی آن ها تنظیم می کنید، در طول شبانه روز وسایل برقی شما را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان گفت: بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت منزل، بتوانید پاسخ داده و هرگونه ظنی را نسبت به عدم حضورتان خنثی نمایید.

برچسب ها : , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *