تیره تر کردن ابروها راهی ساده برای جلوه دادن به آنهاست. اما اگر نسبت به استفاده از مواد شیمیایی بدبین هستید و یا در گذشته ابروهایتان واکنش بدی نسبت به رنگ های شیمیایی داشته، می توانید از راهکاری کاملا طبیعی برای این کار بهره ببرید.
قهوه یک رنگ طبیعی و موثر را ایجاد می کند. تنها کافیست قهوه را با افزودنی هایی که در اکثر خانه ها پیدا می شوند مخلوط کرده و به مدت کمتر از نیم ساعت ترکیب را بر روی ابروهای خود قرار دهید.

ترکیبات

• ۲ قاشق غذاخوری قهوه (معادل۲۱ گرم )
• ۱ قاشق چای خوری پودر کاکائو (معادل۳گرم)
• ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (معادل ۲۶گرم)
• ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (معادل ۲۶گرم)
• عسل به مقدار لازم

تهیه رنگ ابرو

پودر قهوه و پودر کاکائو را در یک کاسه ترکیب کنید. دو قاشق غذا خوری (۲۱گرم) از قهوه و یک قاشق چایی خوری(۳گرم) پودر کاکائو را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. ترکیب را به خوبی مخلوط کنید.
مطمئن شوید که قهوه شما دارای کافئین است. کافئین موجود در قهوه موجب رشد مو می شود و همچنین اضافه کردن پودر کاکائو به قهوه از تیرگی بیش ازحد رنگ قهوه می کاهد. بنابراین اگر می خواهید که رنگ ابروی تیره ای را داشته باشید مقدار پودرکاکائو را کم کنید و بالعکس برای داشتن رنگ ابروی روشن تر مقدار پودر کاکائو را افزایش دهید.

پس از ترکیب پودر قهوه وکاکائو ، مقداری روغن نارگیل (۲قاشق غذاخوری یا ۲۶ گرم) به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک مخلوط مایع یکنواخت ایجاد شود.
همچنین می توانید روغن زیتون را جایگزین روغن نارگیل کنید.
مقداری عسل را به مخلوط اضافه کنید. روغن نارگیل باعث ایجاد مخلوطی مایع می شود و عسل موجب چسبندگی این مخلوط می گردد. کمی عسل به مخلوط خود اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا از روی پوست شما پایین نریزد.
میزان اضافه کردن عسل نامشخص است اما ازمقدار خیلی کم شروع کرده و مخلوط را روی انگشت خود آزمایش کنید که چسبندگی زیادی نداشته باشد.

پس از مخلوط کردن مواد ذکر شده حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد یکدیگر بروند.

آماده کردن ابروها

صورت خود را شست و شو دهید تا گرد وغبار وآرایش کاملا از چهره شما پاک شود. سپس با حوله ای پاکیزه صورت خود را خشک کنید.
اگر پوست شما حساس و پوسته پوسته است قبل از رنگ کردن ابروها، از اسکراب برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید.

رنگی را که با ترکیب مواد مختلف به دست آمده را روی ابرو های خود بگذارید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ابروها رنگ بگیرند. هرچه مدت زمان بیشتری بگذرد رنگ ابروها تیره تر شده و ممکن است احساس سوزش کنیداما شما با تنظیم زمان مناسب برای خود می توانید رنگ ابروی تیره تر یا روشن با توجه به خواسته خود داشته باشد.
پس از گذشت ۲۰ دقیقه با یک تکه پنبه رنگ را از روی ابروها پاک کنید وسپس با آب سرد یک بار بشویید.

منبع: atrinmag.com

گردآوری و تنظیم : الناز خالقدادی

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *