جوش صورت یا همان آکنه از آن دسته مشکلات است که هر کسی حداقل در یک دوره از زندگی‌اش با آن دست به گریبان است. محصولات زیادی به عنوان ضدجوش و آکنه در بازار معرفی شده‌اند برخی از این محصولات تاثیر بسیار خوبی دارند و برخی هم حتی اوضاع را بدتر می‌کنند .قرصها و داروهای شیمیایی هم که تکلیفشان به علت عوارض مختلفش کاملا معلوم است. از همه مهمتر قیمت‌های بسیار بالا این محصولات ضد جوش است که خیلی‌ها را از خرید آنها منصرف می‌کند.

اگر به دنبال راه‌های مفید و کم هزینه هستید باید ماسک‌های خانگی ضد جوش را بشناسید و از آنها استفاده کنید. این ماسک‌ها نه تنها عوارضی ندارند بلکه کم هزینه و در دسترس هستند و تجربه ثابت کرده است که بیشتر از هر داروی شیمیایی دیگری برای پوست مفید و موثر هستند.

در این مطلب۴ ماسک ضد جوش خانگی را آموزش می‌دهیم که می‌توانید به سادگی تهیه کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

 

ماسک ضدجوش عسل

این یک ماسک ضد جوش بسیار معمول و ساده است که سالهای سال است توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و بسیار نتیجه بخش بوده.از آنجا که عسل حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و شفا بخش دارد و همچنین خاصیت ضد التهابی دارد یک ماده غذایی بسیار معروف در درمان جوش است. مطمئن باشید که عسل طبیعی استفاده می کنید و تنها کاری که باید بکنید این است که با پشت یک قاشق عسل را روی صورت تمیز وخشک خود بکشید و پخش کنید. عسل را روی صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه نگه دارید و بعد صورتتان را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بعد صورت را آب ولرم بشویید. بعد از چند جلسه عسل درمانی می‌بینید که پوست شما بسیار نرم و لطیف شده و جای جوش‌ها به خوبی از بین رفته است.

 

ماسک ضدجوش آسپرین

اول از همه دقت داشته باشید که کسانی که به آسپرین حساسیت دارند نباید این ماسک را به هیچ وجه استفاده کنند. اما در مورد این ماسک آسپرین افراد زیادی مطالب مفید نوشته‌اند و آن هم فقط به خاطر این است که این ماسک بسیار نتیجه ‌بخش است. آسپرین همچنین با نام آستیل سالیسیک اسید معروف است که به دارای همان ترکیب سالیسیلیک اسیدی است که در تمام محصولات ضدجوش استفاده می‌شود. راحتترین ترکیب این ماسک این است که در یک بطری تمیز یک دوم فنجان آب مقطر را با ۸ تا ۱۰ قرص آسپرین بدون روکش پودر شده مخلوط کنید. قبل از هر بار مصرف بطری را خوب هم بزنید و بعد با یک پنبه یا پارچه تمیز محلول را روی پوست صورت بمالید.  همچنین می‌توانید از سرکه سیب طبیعی، آلوئه ورا، آب انبه مخلوط کنید و بعد به صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند.

 

ماسک ضد جوش ماست و آسپرین

یک ماسک موثر دیگربرای جوش‌های چرکی و قرمز آسپرین و ماست است. چند دانه قرص آسپرین را له کنید و با یک قاشق غذاخوری ماست ساده که خاصیت آرام‌بخشی و خنک‌کنندگی پوست دارد مخلوط کنید و روی پوست تمیز و خشک بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. بعد از این ماسک صورت شما باید آرام و خنک شود و جای جوش‌ها و قرمزی‌ها هم کمتر شود.

ماسک ضد جوش سفیده تخم‌مرغ و لیمو

این ماسک ضدجوش برای کوچک کردن منفذهای باز پوست هم بسیار مناسب است. همچنین برای سفت کردن و کشیدن پوست هم به کار می‌رود و با یک بار امتحان خودتان متوجه تاثیر آن در سفت کردن و کشیدگی پوست می‌شوید. در یک کاسه سفیده یک تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند و یک قاشق چایخوری لیمو تازه در آن بچکانید و خوب هم بزنید و روی پوست بمالید و بگذارید کامل خشک شود بعد با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست‌های چرب و مستعد جوش بسیار مفید است.

دیدید که این ماسک ها اصلا پیچیدگی و سختی ندارند تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد تا آماده شوند اما اگر مدام استفاده کنید یعنی هفته ای ۳ بار سعی کنید یکی از این ماسک‌ها را بزنید متوجه تاثیر معجزه آسا آنها خواهید شد. هزینه های کلان و داروهای شیمیایی باید آخرین گزینه برای درمان جوش باشند.

 

گردآوری و تنظیم : الناز خالقدادی

منبع : زنجفیل

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *