‍ محمد رضا صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ با مردم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی داشتن این ایام الله گفت : ایام الله دهه فجر دو وجه دارد که به وجه ظاهر و باطن تقسیم میشود؛ وجه ظاهر این است که پارچه بزنیم، جلسه بگذاریم، سخنرانی کنیم و … اما وجه باطن اینکه ما اصول انقلاب را زنده و گرامی بداریم. و این یعنی اینکه سعی کنیم قوانین اسلام را اجرا و عدالت را برقرار کنیم. اگر توانستیم به مطالبات مردم در زمان انقلاب مانند، مبارزه با اشرافی گری، فاصله طبقاتی، حکومت ارباب رعیتی، رشوه، ربا، دروغ و … نزدیک شده و پاسخگو باشیم می توان گفت که انقلاب را گرامی داشته ایم و اگر دور شدیم نه. و امیدواریم بتوانیم در اجرای عدالت و اجرای قوانین اسلام در حوزه وظایف و اختیارات خود خوب عمل کنیم.

صباغیان در خصوص بزرگراه یزد – بافق گفت : این پروژه قبلا تعطیل بوده و ما در این شرایط از تعطیلی آن جلوگیری کرده ایم و لازم به ذکر است تنها جاده ای که در استان یزد در حال کار هست همین جاده و بزرگراه بافق یزد می باشد. سه دستور اختصاص پول از سازمان برنامه ریزی کشور و در این خصوص دستور وزیر گرفته شده و کار در حال پیگیری است . در چند روز گذشته نیز و همزمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بافق، وی به کرباسچیان دستور داد تا دو میلیارد تومان به بحث جاده بافق کمک شود. مطمئن باشید مسئولین در حال تلاش هستند و ما هم به سهم خودمان سعی کرده ایم که ورود کرده تا کار تعطیل نشود و ادامه داشته باشد.

وی در رابطه با حواشی حضور شبانه وزیر در شهرستان بافق اظهار داشت : از بهترین سفرهای وزرا آمدن وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بافق بود. قبلا که کسی به بافق نمی آمده و اگر می آمده وزیری می آمده که به حوزه ربطی که باید نداشته است. اما حالا وزیر صنعت آمده و حداقل شش ساعت جلسه با وی برگزار شده است. چندین ساعت با وزیر در خصوص فولاد ابویی و گندله سنگ آهن بحث شده و دو میلیارد تومان اختصاص بودجه به جاده بافق یزد داده شده است هر چند من گله دارم که چرا به شهرهای دیگر حوزه من نرفتند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی صباغیان در رابطه با فولاد ابویی باید گفت شش هفت سال هست که نگذاشته اند کار کنند، حدود ده جلسه با وزیر و در خصوص مقوله فولاد ابویی برگزار شده است و امروز صورتجلسه وامی که قرار هست داده شود تنظیم شده و انشالله شنبه امضا می شود و اعتبار آن حل شده و شهرستان می تواند در آینده ای نزدیک همزمان دو کارخانه گندله و فولاد را با هم داشته باشد.

این مقام مسئول در خصوص اصلاح حوزه انتخابیه مهریز گفت : این امر پیگیری شده است و در کمیسیون مربوطه دو نفر سهمیه به استان یزد اضافه شده است و انشالله آخر سال و یا در ابتدای سال آینده در صحن رای گیری شده و به نتیجه خواهد رسید.

صباغیان در ادامه و در خصوص تشکلهای کارگری در حوزه انتخابیه و شهرستان بافق گفت : قبلا چند تشکل کارگری داشته ایم؟ در این مدت در رابطه با بحث تشکلهای کارگری پیگیری کرده ایم، از وزیر خواسته ایم و نتیجه پیگیری ما را در شهرستان می بینیم و در حال حاضر کارگرهای ساختمانی، کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق، شرکت معدنچیان چغارت و شرکت سنگ آهن بافق و … دارای تشکل و شورای کارگری هستند و این تشکل و شوراها پیگیر حق و حقوق کارگران می باشند.

وی در پاسخ به سوالهایی که در خصوص اشتغال و بیکاری جوانان پرسیده شد اذعان داشت : همانطور که در جریان هستید یکی از دلایلی که ما به جد پیگیر به ثمر نشستن فولاد ابویی هستیم و جلسات متعددی در این مورد برگزار کرده ایم این است که در نهایت و در صورت بهره برداری ۴۰۰ نفر نیروی کار جذب خواهند شد. اگر پیگیر گندله سنگ آهن هستیم در حال حاضر قریب به ۴۰۰ نفر در گندله سنگ آهن در حال کار هستند و در صورت بهره برداری اشتغال بیشتری را در پی خواهد داشت. بحث پرورش ماهی تیلاپیا و گندله شهرک صنعتی نیز اشتغالزایی خوبی برای شهرستان داشته و در آینده نیز خواهند داشت.
البته ناگفته نماند که مشکلات زیادی در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال در کشور وجود دارد که باید رفع شود به عنوان مثال در بعضی شهرها که باید کارخانه زده می شده اینکار صورت نگرفته و در بعضی شهرها هم بر اثر عدم وجود برنامه لازم، این امر باعث بروز مشکلات زیست محیطی فراوانی شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *