فرماندار شهرستان بافق گفت  پیگیر جهت اتمام  جاده بافق -یزد می باشم .

به گزارش خبرنگار عصر بافق،  در جلسه نشست خبری که در محل فرمانداری بافق برگزار شد محمد زاده رحمانی  فرماندار بافق ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر به بیان خدمات  نظام در ۴۰ سال اخیر پرداخت و گفت :در دهه فجر امسال بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال طرح در بافق افتتاح و بهره برداری میرسد.

✔فرماندار بافق به پیگیری در مورد اصلاح و بازبینی طرح جامع تفضیلی بافق اشاره کرد و افزود :طرح جامع تفضیلی شهر بافق  مدت ها  پیش در بافق اجرا شد، و در جلسه ای که ۴ ماه قبل با مدیر کل راه و شهرسازی داشتیم قرار بر این شد اداره کل راه و شهرسازی مشاوری به کمیسیون عالی شهرسازی کشور معرفی کند و این مشاور هم اکنون در حال انجام مطالعات خود می باشد .

محمد زاده رحمانی گفت: یکی از معضلات جوانان در شهرستان بافق بالابودن قیمت زمین جهت ساخت مسکن مورد نیاز است ، و  معضل دیگر شهری  ساخت خانه های خارج از محدوده شهر است که برای ارائه خدمات شهری نهاد های مسئول با مشکل روبرو هستند .

وی تصریح کرد:در صدد هستیم با تصویب طرح  جامع تفضیلی شهر بافق قیمت زمین کنترل شود و  مناطق خارج از محدوده ملحق به شهر می شوند.

✔فرماندار بافق با تاکید بر اینکه بافق ظرفیت ایجاد فرودگاه را  در شهرستان دارد ، افزود : جهت ساخت و ایجاد فرودگاه در شورای تامین شهرستان بافق تمهیداتی صورت گرفته  و مصوبات این شورا به  شورای تامین استان فرستاده شده است تا در صورت تصویب به سازمان هواپیمایی کشوری جهت مراحل بعدی  ارسال گردد.

رئیس شورای تامین شهرستان بافق  با بیان اینکه مشتاق حضور سرمایه گزار جهت ساخت فرودگاه در بافق هستیم و  شورای تامین استان یزد در حال استعلام های مربوطه جهت ساخت فرودگاه  است  افزود : در صورتی که سازمان هواپیمایی کشوری به سرمایه گذار مجوز بدهد در این زمینه  از او حمایت کرده و زمین برای ساخت فرودگاه در اختیارش قرار می گیرد و تسطیح زمین را شروع می کنیم .

✔فرماندار بافق در رابطه با مطلب منتشر شده درجراید و سایت ها جهت جاده دو بانده بافق -یزد گفت :عناوین جاده مرگ و میدان مین باعث از دست رفتن و عدم حضور گردشگران در بافق میشود در حالی طبق آمار و مدارک جمعییت هلال احمر ، سال گذشته جاده بافق امن ترین جاده  استان یزد در سفرهای نوروزی بوده است.

زاده رحمانی  در رابطه با پیگیری جهت اتمام جاده بافق -یزد به دو مشکل اصلی قیر و گاردریل جهت ساخت جاده دو بانده بافق -یزد اشاره نمود و گفت: که برای حل این موضوع در حال رسیدگی و پیگیری هستیم .

وی گفت :در حال حاضر  دو پیمانکار بی وقفه در حال کار بر روی جاده هستند و اگر کار را بی دلیل تعطیل میکردند مردم حق  دارند تجمع قانونی کنند ولی الان در حال کار هستند و و ما در واقع باید جبران کم کاری سال های قبل را بکنیم و نباید کمیت را فدای کیفیت کنیم.

✔فرماندار بافق در مورد ایجاد پلیس راه درجاده یزد- بافق گفت: درطرح قبلی محل احداث پلیس راه بین بافق- بهاباد بعدازپل هوایی پیش بینی شده بود ،که در جلسه شورای ترافیک  که دراین خصوص تشکیل شد به این امر اعتراض نمودم.

زاده رحمانی تصریح کرد: راههای ارتباطی بافق منحصر به جاده بهاباد نیست و جاده های بافق -نوق ، بافق -زرند ، و در آینده بافق -خرانق را داریم که  پلیس راه باید گلوگاهی باش که تمامی راه ها را در برگیرد .

وی با بیان اینکه در شورای ترافیک ساخت پلیس راه در جاده بافق -یزد و بعد مسجد ابوالفضل تصویب  شد افزود : پلیس راه و منابع طبیعی تایید نموده و برای سازمان راهداری کشور فرستاده شده و در اولویت ساخت قرار دارد.

✔فرماندار بافق در رابطه با سوالی که آیا در زمینه بودجه های عمرانی در حق بافق احجاف شده  است گفت :برخی بودجه ها ملی هست مثل گازرسانی، دانشگاه علوم پزشکی، دوخطه کردن راه آهن که این موارد را طبق تعرفه دریافت می کنیم .

زاده رحمانی در رابطه با بحث بودجه تملک دارایی گفت : جایگاه بافق در تملک دارایی ضعیف است و حدس من بر این است که ازنظر ارگانهای مربوطه چون بافق دودرصد عوارض معادن را دریافت می کند  حق بافق از بودجه تملک و دارایی را آنطور که باید وشاید داده نشده است .

وی افزود :در این رابطه نامه ای نوشتم و  رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و هم چنین معاون قبلی امور هماهنگی عمرانی استانداری یزد قول دادن این بودجه را ارتقا بدهند و ما نیز پیگیری میکنیم تا ارتقا پیدا کند.

✔زاده رحمانی در مورد سوالی در رابطه با اینکه مدت مدیدی است تابلو نیروگاه سیکل ترکیبی بافق درکنارجاده سنگ آهن خودنمایی میکند ولی بنظرمیرسد هنوز هیچگونه کار اساسی انجام نشده است، گفت : نیروگاه سیکل ترکیبی دو بحث دارد یکینیروگاه سیکل ترکیبی که سنگ اهن دارد و در دستور کار آن جهت احداث است .

وی با اشاره به بحث دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گفت :سیکل تبدیل گاز به برق که بافق مجوز آن را دارد این است که شرکتی از کره جنوبی را دعوت کردیم  راه دسترسی به آن ها دادیم و تضمین برای تامین آب تا سی سال دادیم و به شرکت مادرتخصصی برق ایران فرستادیم که سرقیمت به توافق نرسیدند. و اگر تا یکی دوماه آینده به توافق نرسند سرمایه گذار داخلی می آوریم.

✔فرماندار بافق در رابطه با شهرک های صنعتی بافق گفت : در دهه فجر امسال شهرک صنعتی بافق واگذار میگردد و کسانی که در شهرک صنعتی بافق و مبارکه فعالیت نمی کنند را برای خلع ید به دادگاه معرفی کرده ایم .

 

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *