به گزارش عصر بافق به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق؛  امشب، و در آستانه دهه مبارك فجر، محمد زاده رحماني فرماندار بافق ميزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه اين شهرستان بود.
وي ابتدا ياد شهدا و امام شهدا را گراميداشت و از بركات و خدمات انقلاب اسلامي براي بافق، استان يزد و كشور گفت و با ارائه آمار و ارقام و بيان شاخص ها، وضعيت پيشرفته امروز را با ٤٠ سال پيش مقايسه كرد.
زاده رحماني در ادامه به سوالات خبرنگاران در زمينه هاي مختلف پاسخ داد كه عمده رئوس مطالب ارائه شده از سوي ايشان به شرح ذيل بود:
– دستور فرماندار بافق به روابط عمومی فرمانداری در خصوص ارسال نامه به مدیران ادارات مبنی بر پاسخگویی مناسب به رسانه ها.
– از سرمایه گذاران در بخش صنایع جوار ریلی بافق حمایت می کنیم و ایشان هیچ دغدغه ای در زمينه تامين زمين و زيرساخت نداشته باشند.
– درست است كه باید جاده – بافق یزد را زودتر دو بانده مي كردند ولي در حال حاضر مسئولان استان و شهرستان پيگيرند، دو پيمانكار دلسوزانه و بدون وقفه دارند كار مي كنند و لذا اينقدر نياز به مطلب و مقاله نيست.
اگر پیمانکاران جاده بافق _یزد درست کار نمي كردند و اين پروژه تعطيل بود خود ما هم معترض بوديم و حتي براي اخذ مجوز اعتراض و بيان مطالبات قانوني همراهي مي كرديم ولي الآن كه با همه مطالبات و تنگناهايي كه دارند، باز هم دارد كار مي شود نيازي به اين همه بوق و كرنا نيست ضمن اين كه اين جاده در ايام تعطيلات نوروز سال گذشته به عنوان امن ترين جاده استان و كم حادثه ترين اعلام شد ولي متاسفانه برخي از افراد در بيان حوادث اين جاده مبالغه مي كنند كه اين امر بر ورود سرمايه گذاران و گردشگران اثر منفي دارد.

– تاکید ما و ساير مسوولان شهرستان بر داشتن مدیر عامل بومی در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است و رفتن عسكري فعلا منتفي است.

– در گذشته به دو موضوع “محیط زیست” و “آب ” در بافق بها داده نشده ولي در اين دولت پيگير ممنوعه كردن دشت هاي شهرستان و همچنين ارتقاء سطح حفاظتي عرصه هاي زيست محيطي هستيم.

– حفاظت از منطقه حفاظت شده کوه بافق از معادن برای مردم ارزشمندتر است.
– با استفاده از ظرفيت مسئوليت معادن بافق و دیگر مناطق، جاده سیروس آباد ساخته می شود و نظر خبرگان محلي و معتمدين سبزدشت هم همين است ولي اگر نظر و تاكيد اهالي، همچنان جاده گزوئيه باشد ما هم همراهي مي كنيم.
– سرمايه گذاران شهرستان به پرورش تيلاپيا ورود كنند. بافق مي تواند به خاستگاه توليد تيلاپيا در كشور تبديل شود.
– شهرك صنعتي بافق در دهه فجر گاز دار مي شود. كساني كه در شهرك صنعتي مبارك زمين گرفته ولي فعاليتي نمي كنند، براي خلع يد به دادگستري معرفي شده اند.
– شهرك غير دولتي صنايع غذايي باقر آباد نهايي شده و مكان خوبي جهت استقرار واحدهاي صنايع جانبي و تبديلي بخش كشاورزي است.
– مديريت درمان تامين اجتماعي استان آماده استخدام پزشك متخصص براي پلي كلينيك بافق است.
– مسائل تقسيمات كشوري و رفع ابهامات مرزي بر عهده دفتر تقسيمات كشوري وزارتخانه هست نه مسئولين محلي.
– از گردشگري و كمپ هاي كويرنوردي حمايت معقول و منطقي مي كنيم. كوير مصر و كمپ هاي گردشگري يزد و اردكان رقيب كمپ هاي بافق هستند و در عرصه رقابت بايد حامي كمپ هاي شهرستان باشيم.
– امتیازات لازم براي ارتقاءتشكيلات سازماني اداره میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري اخذ شده است و ارتقا نمایندگی بافق به اداره در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.
– حساس ترين و مهمترين بخش شهرستان، آموزش و پرورش است بايد بيشتر به آموزش و پرورش كمك شود تا جايگاه شهرستان در كنكور سراسري ارتقاء پيدا كند و در اين زمينه اقدامات كوتاه مدت و ميان مدت خود را شروع كرده ايم.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *