آیا می‌دانید موها انواع مختلفی از قبیل چرب، خشک ، معمولی و مختلط دارند و هر کدام از آنها نیازمند مراقبت ویژه‌ای می‌باشند؟ آیا می‌دانید آگاهی یافتن در مورد نوع موها، چه کمک شایانی در مراقبت از آنها می‌کند؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از موهایتان مراقبت کنید.

بطور کلی اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گویند پوست سر چرب است و چنانچه غدد درکار خود کم کاری کنند می گویند پوست سر خشک است واگر غده ها فعالیت عادی وطبیعی داشته باشند می گویند پوست سر معمولی است و این حالت ایده آل برای پوست و مو می باشد.

شستشوی موی سر :
به هنگام نظافت موها باید نوع آنرا در نظر داشت و همینطور مواد پاک کننده ی آنرا و مهمتر اینکه روش شستشو باید  بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه برشستشو و بهداشت بتوانیم پوست سر و موها را به حالت دلخواه کنترل کرده چربی وخشکی موها را به سوی نرمال سوق دهیم و همینطور برای شستشوی موهای سر باید جدول زمانی دقیق تنظیم نماییم . اغلب مشاهده شده که بعضی ها به هر شکلی که دوست دارند سرشان را می شویند نه مراعات زمان را می کنند و نه به مواد شستشو اهمیت می دهند و نه روش صحیح شستن را به کارمی گیرند .
اینان موهایشان بیشتر در معرض خطر ریزش قرار دارد. سر را حتما یک روز درمیان بدون خشونت ، بدون چنگ زدن و بدون برس کشیدن ، بدون ماساژ دادن شستشو داد ، درموقع شستشو باید موها را در کف دستها قرار داد ، و بطور دورانی آنها را شست. این طرز شستشو یک قانون کلی است و کسانیکه از این روش پیروی کنند حداقل از نظر شستشو ریزش غیر طبیعی نخواهند داشت.

آب مفید برای مو:
آبی که برای شستشوی موها بکار می بریم باید دارای حرارت معین باشد وهم چنین نباید به یکباره آب سرد و یا آب گرم را روی سر ، باز کرد و یا درجه آب را بطور ناگهانی تغییر داد زیرا که با چنین کاری ریشه ی موها شوکه میشوند که واکنش آن تضعیف و ریزش مو خواهد بود.

ادامه دارد …

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *