به گزارش عصر بافق به نقل از اقتصاد مقاومتی ؛ تولید کنسانتره از خط تولیدی که قابلیت تولید سه میلیون تن را داشته با ایجاد تغییراتی در سیستم کارخانه و بوسیله متخصصین بومی به میزان پنج میلیون تن !

لازم به ذکر است این امر به جهت جلوگیری از خام فروشی به صورت سنگ آهن کلوخه و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از اهمیت بالاتری برخوردار است. هر تن سنگ آهن کلوخه سی هزارتومان به فروش می رسد اما با تبدیل به کنسانتره، هر تن حدود سیصد و هشتاد و نه هزار تومان(۱۳ برابر !)در بازار عرضه می شود.
از طرحهای دیگر اجرا شده در سالهای اخیر، اجرای طرح اصلاح خط کارخانه فراوری به این شکل که پس از اصلاح، ضمن کاهش عیار ورودی به میزان پنج درصد عیار کنسانتره و محصول خروجی را به میزان دو درصد افزایش داده است.
اجرای طرح آگلومراسیون که سنگ آهن ریز دانه که امکان استفاده مستقیم در کوره بلند را ندارد به آگلومره تبدیل می کند که خود یک محصول میانی است و به قیمتی به مراتب بیشتر به فروش می رسد.
از طرحهای مهم دیگری که در زنجیره تولید فولاد مهم و حیاتی است و ارزش افزوده بالایی را به شرکت سرازیر می کند، طرح گندله سازی است که شرکت سنگ آهن گندله پنج میلیون تنی خود در حال اجرا دارد که در این خصوص و به جهت تکمیل و بهره برداری نیاز به هزار و سیصد میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و در حال حاضر این طرح از پیشرفت فیزیکی حدود چهل و سه درصد برخوردار است.
اجرای طرح بازیافت فاضلاب بافق برای مصرف صنعت از دیگر طرحهایی هست که شرکت سنگ آهن در دست اقدام دارد و پیشرفتی حدود چهل درصد داشته است.
لازم به ذکر است در حالی که محصولات تولیدی این شرکت ارزش صادراتی بالایی دارد اما تا زمان نیاز داخل صادر نشده و مازاد نیاز داخل صادر می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *