به گزارش عصر بافق ؛ به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی ، ‍ جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای سواد آموزی بافق با حضور  امام جمعه ،فرماندار،شهردار ،رییس آموزش و پرورش،مسئولین شورای سواد آموزی استان و سایر مسئولین ارگان ها و ادارات در محل خانه معلم برگزار شد .


در ابتدای جلسه به ارائه گزارش عملکرد چند ماه اخیر آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی پرداخته شد.

نماینده ولی فقیه  گفت :اصلی ترین مساله کشور ما  علم و فرهنگ  است و اگراز نظر علمی رشد کنیم قطعا در دنیا می درخشیم . امروزه  در دورترین نقاط کشور دانشگاه ها تاسیس شده که در خدمت ارتقای علمی و فرهنگی جامعه است .

فرماندار بافق گفت : در سرشماری که سال ۹۵ انجام شد شهرستان بافق رتبه اول در استان یزد را در زمینه سوادآموزی به دست آورد.
زاده رحمانی اظهار داشت : بافق در زمینه نانو و رباتیک پیشرفت خوبی دارد و حتی رباتیک بافق به زودی در سطح کشور می درخشد .
وی در پایان صحبت های خود با اشاره به کنکور پیش رو، گفت : برنامه ریزی کنید تا کلاس های تست زنی برگزار شود و جلسه ای برگزار کنید تا در این مورد همکاری کنیم .

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق درباب مسائل و مشکلات این ارگان بیان داشت :  با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد مدارس از اراضی موقوفه هستند اجاره بهای  زمین های موقوفی زیاد است . همچنین ۳۵ درصد مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
علی اصغررنجبردر ادامه صحبت های خود افزود : با مشارکت سنگ آهن تعداد سه مدرسه تا مرحله ۳۵ درصد ساخته و جهت ادامه کار به اداره نوسازی استان تحویل داده شد.

معاون نهضت سوادآموزی استان یزد گفت : در طرح باسوادی اولیا که در طی سه سال گذشته در کشور و همچنین در یزد انجام شد بافق یکی از سه شهرستانی است که ۱۰۰ درصد اولیای دانش آموزان با سوادن و در بحث سوادآموزی به عنوان  بهترین شهرستان در استان یزد انتخاب شده است.
مرآت امین الرعیا با اشاره به ۴۶ تفاهم نامه امضا شده در یزد گفت : کمیته، بهزیسیتی ،جهاد کشاورزی  از جمله گروه های اجتماعی خاصی هستند که درصدد رفع بی سوادی در این گروه ها هستیم .
وی  در انتهای صحبت های خود ، آمار بی سوادان استان  یزد را در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ،  ۲۴۷۰۱ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۶۹۱ نفر آنان متعلق به شهرستان بافق هستند که البته ۶۰ درصد از این آمار را اتباع خارجه و یا افراد آموزش ناپذیر تشکیل می دهند.

در پایان این جلسه ، از  شش نفر از دانش آموزان دارای رتبه کشوری داشتند تجلیل شد .

هم چنین لوح تقدیری از طرف رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور  به امام جمعه  به پاس تلاش ایشان  در مسیر سواد آموزی اهدا گردید .


شایان ذکر است  طی حکمی از طرف نماینده ولی فقیه در یزد، امام جمعه بافق به عنوان رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در بافق و علی اصغر رنجبر به عنوان نائب رئیس این کمیته معرفی شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *