- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

قصد داریم بافق را  به قطب پزشکی  در جنوب شرق استان تبدیل کنیم

اولین مجمع سلامت بافق با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، فرماندار و جمعی ازمعاونین دانشگاه و مسئولان ادارات و ارگانهای این شهرستان  در محل سالن اجلاس شیخ محمدتقی فرمانداری بافق برگزارشد .

[1] [2] [3]
در حاشیه این مراسم معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی در مصاحبه با خبرنگار عصر بافق گفت :  در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی امنیت غذایی مبتنی بر تشکیل مجامع ملی، سلامت استانی و سلامت شهرستانی ، در استان یزد اولین مجمع سلامت شهرستانی را با رویکرد و شعار اجتماعی شدن سلامت مردم با حضور همه مسئولین دولتی، بخش خصوصی ،خیرین و… در شهرستان بافق برگزار کردیم .
محمد حسن لطفی  با اشاره به اینکه  سلامت یک بحث درون بخشی نیست بلکه بین بخشی هست و با تاکید بر لزوم مشارکت همه آحاد مردم و  ادارات و گروهای اجتماعی اظهارداشت:  امروزه ۷۵ درصد سهم تامین سلامت مردم  خارج از نظام سلامت است.
وی در انتهای صحبت های خود افزود: در این جلسه تاکید شد تا جلسات شورای سلامت با رویکرد اجتماعی شدن به طور مرتب برگزار شود تا در آینده  شاهد ارتقای شاخص های سلامت مردم در شهرستان بافق باشیم .

[4]
فرماندار بافق  گفت :قصد داریم بافق را  به قطب پزشکی  در جنوب شرق استان تبدیل کنیم و حتی این قابلیت را دارد که پذیرای بیماران روستاها و شهرهای استان کرمان باشد.
زاده رحمانی اظهار داشت : با توجه به  نیروی انسانی وزیرساختی که در شهرستان فراهم شده از جمله بیمارستان ۹۶ تختی ،کلینیک آماده افتتاح و سایر امکاناتی که در شهرستان فراهم شده امیدواریم که به زودی ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان موجب به رسمیت شناخته شدن  بافق به عنوان قطب پزشکی در جنوب شرقی استان شود.

[5]

 

در پایان به برگزیدگان اولین مجمع سلامت شهرستان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.