رضا بردستانی خبرنگار سرویس سیاسی #روزنامه_آفتاب_یزد، میهمان عصر بافق؛ در پایان این دورهمی دوستانه نظر وی را درباره شهرستان، پتانسیلها و آینده و مردم بافق جویا شدیم.
بردستانی در گفتگو با خبرنگار عصر بافق گفت : شهرستان بافق از دو جهت اهمیت زیادی دارد؛ اول اینکه بافت همگون فرهنگی و مذهبی بافق به صورت یک اجتماع همگون نزدیک به هم است که کمتر دچار تغییر شده است دوم اینکه یک شهر معدنی است که در کنار آن پتانسیل های زیادی دیگری نیز دارد از جمله مکان های زیارتی، تفریحی، گردشگری، کویر، نخل های خرما، راه آهنی که جنوب را به مرکز کشور متصل می کند و….
وی اظهار داشت : توسعه و پیشرفت شهرهای معدنی ارتباط تنگاتنگی با معدن دارد اما در کنار آن باید از سایر سرمایه های پنهان آن نیز استفاده کرد که بافق در این مورد خوب عمل کرده است . شهر بافق مناسب ترین شهر برای کارآفرینی و ثروت آفرینی است چرا که هم نیروی کار مسئول و وظیفه شناس و هم پتانسیل های خوبی دارد.
خبرنگار آفتاب یزد ادامه داد : شهر بافق کویر منحصر به فردی دارد که می تواند توجه جهانیان را به خود جلب کند، میتوان هم در بحث گردشگری و هم تولید نیروی برق از آن استفاده کرد . کویر از لحاظ گردشگری و زیبایی نقطه مقابل دریاست. میتوان صنعت گردشگری را در تمام حوزه های تخصصی آن از جمله گردشگری و سلامت ،گردشگری و ورزشی، گردشگری و طبیعت و .‌.. در بافق توسعه داد اما این توسعه نباید در زندگی ساکنین خللی ایجاد کند و حتی می شود از ساکنین بافق برای سرمایه گذاری در کویر استفاده کرد و همچنین بافق در کنار کویر، صخره ها و دیواره های مقبولی برای ورزش صخره نوردی دارد. حتی قسمت های مختلف معادنی که سالها بهره برداری شده اند جاذبه زیبایی دارد که میتوان از آن در صنعت گردشگری استفاده کرد.
بردستانی از برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی موتور کراس کشور به عنوان اتفاق خیلی خوب یاد کرده و اذعان داشت : بافق پیست موتور سواری خوبی دارد، تکرار این مسابقات باعث میشود تا جوانان بافقی به مرور زمان علاقه مند به آموزش موتور سواری شوند و در دوره های بعد قهرمانی از بافق داشته باشید چرا که در حاشیه این مراسم هنرنمایی های آنان را دیدیم. در زمینه ورزش فوتبال و هندبال نیز بحث به همین شکل هست.
وی ادامه داد : بافق چهره های ماندگار زیادی امثال دکتر برخورداری دارد، شما به عنوان یک رسانه باید به سراغ یک بانک اطلاعاتی از بافقی های غیر ساکن که دارای توانایی هایی در زمینه های مختلف علمی، هنری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و … بروید تا از این افراد در جهت توسعه و عمران بافق استفاده کنید، در واقع خیلی از شهرداری و سنگ آهن توقع و انتظار نداشته باشید، این بخش خصوصی است که می تواند به توسعه شهر شما کمک کند چرا که بخش خصوصی دقت و مراقبت بیشتری روی سرمایه گذاری خود می کند و به تبع آن نتایج بهتری حاصل می شود. چه اشکالی دارد در کنار پیست موتورسواری، پیست ماشین سواری یا اسب سواری نیز احداث شود؟ یا چندین هتل و پارک جدید اضافه گردد؟!
بردستانی گفت : بافق نسبت به چند سال گذشته پیشرفت بهتری داشته و این نشان دهنده شهردار و شورای شهر موفق شماست و اینکه مجموعه شهرداری خوب کار می کند؛ بهتر است روی سیمای شهر و مخصوصا ورودی شهر کار شود تا مسافر به محض ورود با صحنه زیبایی روبرو شود در غیر این صورت ترجیح می دهد بدون دیدن شهر تنها به سراغ کویر برود و حتی به اسکان شب نیز تن ندهد.
وی خطاب به هنرمندان بافقی ادامه داد : قشر هنرمند بافقی تلاش خود روی دو مقوله بگذارند، اولین مقوله نشان دادن جذابیت های بافق است و دومین مقوله جذاب نشان دادن بافق! هم میشود جذابیت ها و امکانات زیبای شهر را نشان داد، هم میشود از طریق  خلق آثار زیبا و عکس های متفاوت از زوایای مختلف اماکن و طبیعت جذابیت ایجاد کرد. باید کاری کرد تا مسافران آرزومند دیدار بافق شوند.
در انتها باید گفت بحث جهانی شدن یزد و ثبت آن در سازمان یونسکو مطرح هست و من شخصا با این امر که صرفا به ثبت شهر یزد به عنوان یک بافت تاریخی تکیه کرد مخالف هستم بلکه عقیده دارم باید به ثبت جهانی استان یزد با بافت تاریخی هزارساله، معادن، کویر، نخلها و … پرداخت.
بردستانی در پایان از تمامی مردم مهمان نواز بافق تشکر و قدردانی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *