فرمانده انتظامی شهرستان بافق، یکی از راه های پیشگیری و کاهش تصادفات را رعایت سرعت ایمن و مطمئن دانست.
سرهنگ محمد کمالی با اشاره به راه های پیشگیری و کاهش تصادفات گفت: یکی از این راه ها، رعایت فاصله ایمن با خودروی جلویی است که اگر راننده خودروی جلویی ناگهان ترمز کند و شما فاصله ایمن را از خودروی جلویی رعایت نکرده باشید، احتمال برخورد و تصادف، بیشتر می شود که در اینجا هر راننده ای باید قانون سه ثانیه ای را بداند و رعایت کند.
سرهنگ کمالی، دومین راهکار پیشگیری و کاهش تصادفات را استفاده از چراغ راهنمای خودرو عنوان کرد و افزود: آگاه نکردن سایر رانندگان از تصمیمات رانندگی تان خیلی خطرناک است و راننده های دیگر نمی توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست دارید یا می خواهید تغییر مسیر دهید.
این مقام انتظامی یادآور شد: استفاده از چراغ های راهنمای وسیله نقلیه برای ایمنی خودتان، سرنشینان، سایر رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیاده الزامی است.
وی تصریح کرد: مانع نشدن از روانی ترافیک، سومین عامل پیشگیری و کاهش تصادفات است که رانندگی با سرعت بسیار کم گاهی می تواند خطرناک تر از رانندگی با سرعتی کمی بیش از حدمجاز باشد؛ چرا که در مواقعی که ترافیک سنگین است و خودروهای دیگر در حال عبور هستند، تغییر مسیر مداوم و مانع از عبور سایر خودروها شدن، موجب اتلاف وقت بیشتر می شود؛ در حالی که حرکت منظم و پشت سر هم خودروها باعث روانی ترافیک می شود.
سرهنگ کمالی گفت: سعی کنید در جریان ترافیک رانندگی کنید و اگر خودروی پشت سر شما قصد دارد سریعتر حرکت کند به او اجازه عبور بدهید. ممکن است او مشکلی داشته باشد که شما از آن بی اطلاع اید. در هر حال سعی کنید با سرعت مجاز و مقرره حرکت کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان با بیان اینکه رعایت سرعت ایمن و مطمئن یکی دیگر از راه های پیشگیری و کاهش تصادفات است، خاطر نشان کرد: سرعت به خودی خود کشنده نیست، مشکل، سرعت نامناسب است که رانندگان باید همیشه با سرعت مجاز رانندگی کنند تا تصادفات کاهش یابد.

برچسب ها : , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *