به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” گفت: تخلفات رانندگی شامل سرعت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، سبقت غیرمجاز و غیره است که نتیجه تمام این اعمال، واقعه تلخ تصادف می باشد که در بین آنها سرعت بیش از حد، مهمترین و شایعترین عامل تصادفات و مرگ و میر در حوادث ترافیکی است.

سرهنگ کمالی افزود: استفاده از قرص های خواب آور هنگام رانندگی باعث کاهش دید و تاخیر در عکس العمل راننده می شود و در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و ضبط گواهی نامه، به عنوان اخلال در نظم عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، عدم رعایت حق تقدم، دومین علت وقوع تصادفات و معضلات ترافیکی است، ادامه داد: هنگامی که وسیله ای در حال سبقت از خودروی شماست، هرگز سعی بر اضافه کردن سرعت خود نکنید و ابتدا به علایم افقی یا عمودی توجه نموده و در صورت مجاز بودن سبقت، چراغ راهنمایی سمت چپ را بزنید تا نشان دهید میخواهید سبقت بگیرید.
سرهنگ کمالی تصریح کرد: کمربند ایمنی، نیرو و فشارهای ناشی از تصادفات را روی مقاومترین بخش های بدن پخش و از پرت شدن سرنشین به خارج خورو در هنگام تصادف جلوگیری می کند؛ پس زمانی که کمربند ایمنی به درستی تنظیم و استفاده شده باشد جان انسات را نجات می دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان توصیه را این دانست که قبل از حرکت و شروع رانندگی، تلفن همراه خود را خاموش و حین رانندگی از پاسخ دادن به تلفن همراه پرهیز کنید.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *