بدون هیچ دوربین و ناظری ، رفتاری قانون مند داشته باشیم

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: باید بدون در نظر گرفتن هیچ دوربین و ناظری، رفتاری قانونمند داشته باشیم و آن را در وجودمان نهادینه کنیم.
سرهنگ “محمد کمالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: هر میزان که جامعه ای قانونمند باشد به همان میزان نیز به سمت و سوی توسعه و پیشرفت حرکت می کند و میزان پایبندی به قوانین و مقررات جزو مولفه های اساسی هر شهر و هر جامعه می باشد.
وی نیروی انتظامی را مجموعه ای دانست که تکلیف دارد که قانون و مقررات را در جامعه اجرا و با قانون شکنان برخورد قانونی کند و ادامه داد: در جامعه ای که مردم از قانون مندی و قانون پذیری فاصله بگیرند، ناهنجاری ها، جرائم و تخلفات فراوانی پیدا می شود و اشکال مختلف نا آرامی ظهور پیدا میکنند.
این مقام انتظامی قانون مندی و قانون پذیری را شاخصه ای برای تشخیص مسیر حرکت یک جامعه به سوی توسعه دانست و افزود: اکثریت مردم نسبت به رعایت قانون و مقررات اهتمام دارند و تنها عده بسیار محدودی وجود دارند که قانون گریز هستند و قانون ومقررات را رعایت نمی کنند که در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی و مناسب را انجام می دهد.
سرهنگ محمد کمالی با اشاره به اینکه جامعه قانون مند از پلیس درخواست دارد که با هنجارشکنان و کسانی که مرتکب جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی می شوند برخورد قانونی و مناسب داشته باشد، افزود: ساز و کارهای خوبی پیش بینی شده که اولین گام فرهنگ سازی است و مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشتاز و پیش قدم در فرهنگ سازی می باشند که بحمدالله در حوزه راهنمایی و رانندگی به توفیقات خوبی دست یافته ایم.
وی با اشاره به اینکه عدم استفاده از کمربند ایمنی در سال های گذشته، تلفات و خسارات جبران ناپذیری بر جای می گذاشت، افزود: بحمدالله با فرهنگ سازی پلیس و همیاری مردم امروز شاهد این هستیم که این معضل رفع شده و اکثریت رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.
سرهنگ کمالی، خانواده را اولین مکانی دانست که هنجارها و رفتارهای صحیح در آن به فرزندان آموزش داده می شود و تصریح کرد: پایه و اساس یک جامعه از خانواده شروع می شود و سپس در مدارس و دانشگاه ها تکمیل و در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: نیروی انتظامی نیز بر اینکه بتواند مکمل نقش تربیتی خانواده و دیگر نهادها باشد موضوعی با عنوان آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس، هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می دهند.
وی با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخی مواقع علاوه بر ضرری که به خود فرد می زند به دیگران نیز خسارات جبران ناپذیری وارد می کند بیان داشت: به منظور کاهش حوادث و تلفات جاده ای می بایست رفتار صحیح را یاد بگیریم، اجرا و در وجودمان نهادینه کنیم و بدون هیچ دوربین و ناظری رفتاری قانونمند داشته باشیم.

برچسب ها : , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *