برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در بافق

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان با حضور دکتر “سیدمصطفی کرباسی” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در فرمانداری بافق برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “محمد زاده رحمانی” فرماندار بافق در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان، گفت: شهرستان بافق یکی از ورودی موادمخدر می باشد و اساسی ترین مشکل در مقابله با این پدیده کمبود امکانات در شهرستان است.
وی ضمن تقدیر از زحمات فرمانده انتظامی شهرستان بافق در راستای مبارزه با قاچاقچیان و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان افزود: در شهرستان بافق در چند سال گذشته اقدامات و کارهای فرهنگی زیاد و بسیار خوبی انجام شده است ولی تنها چیزی که باعث افزایش تقاضای مصرف شده است موضوع بیکاری افراد است که این افراد از توان و ظرفیت و پتانسیل موجود خود استفاده نمی کنند که این امر باعث افسردگی و کم کم منجر به ایجاد اختلافات خانوادگی و طلاق در بین خانواده ها می شود که باید این معضل نیز مرتفع شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق نیز در این نشست ضمن بیان کشفیات و دستگیری ها در شش ماهه گذشته و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته، گفت: پلیس محورهای ورودی و خروجی شهر را کنترل می کند و در داخل شهر نیز با توجه به اخبار به دست آمده از درخواست های مردمی نسبت به شناسایی و دستگیری عمده فروش ها اقدام می کند.
سرهنگ کمالی در ادامه با اشاره به کلاس های آموزشی برگزار شده در مدارس، مساجد و جوامع هدف در راستای تهدیدات و آسیب های موادمخدر و اقدامات دایره مشاوره کلانتری مرکزی شهرستان، از کمبودها و تجهیزات لازم در خصوص ایستگاه ایست و بازرسی پلیس و مبارزه با این پدیده شوم خبر داد.
“محمدسجاد اعتباری” دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بافق نیز از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، درخواست امکانات بیشتر برای نیروی انتظامی در راستای مبارزه با این پدیده شوم را داشت و افزود: دادگستری از تمان توان خود استفاده می کند و با رسیدگی به پرونده های موجود در این راستا اقدامات لازم را انجام می دهد که در این زمینه می طلبد ضمن انجام اقدامات فرهنگی، تفریحات سالم و بیشتر و آموزش های قبل از ازدواج به افراد ارائه شود.
در این نشست هر کدام از اعضای جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارئه و سپس دکتر “سیدمصطفی کرباسی” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد بیان داشت: آسیب های اجتماعی یکی از دل نگرانی های مقام معظم رهبری در سال گذشته بود که تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و این، اهمیت موضوع را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: دستگاه های دولتی موظفند به گونه ای عمل کنند تا کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد را داشته باشند و اجرای طرح جامع با رویکرد اجتماعی و اولویت اعتیاد را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر کرباسی افزود: دشمن در راستای براندازی نظام در جنگ تحمیلی موفق نشد و تهاجم فرهنگی را راه انداخت تا به اهداف شوم خود برسد که یکی از این مسائل، کشاندن جوانان و افراد به سمت اعتیاد و مسائل اخلاقی است.
دکتر کرباسی با اشاره به اینکه، نقش ما یک نقش هماهنگی و نظارت کننده است، ادامه داد: باید به گونه ای فرهنگ سازی کنیم تا مردم خوشان بدانند که موادمخدر مصرف نکنند و خودشان بخواهند که از موادمخدر صنعتی یا سنتی دور باشند و استعمال ننمایند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: باید با مشارکت همه مردم و بخشهای دولتی و غیردولتی در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و در بحث پیشگیری گام برداریم.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *