- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بافق به دریا متصل نیست اما مردمی دریایی دارد

شهردار بافق در جلسه هماهنگی و هم اندیشی دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی :

بافق به دریا متصل نیست اما مردمی دریایی دارد

جلسه هماهنگی و هم اندیشه دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی با حضور اعضای پذیرفته شده و داوران در سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه شهردار بافق ضمن خیر مقدم به رئیس شورای شهر بافق، مدعوینی که در جلسه حاضر بودند گفت :  آروز دارم در ایامی که در شهر بافق حضور دارید خاطره خوب و خوشی از این شهر به ارمغان ببرید و این سفر باعث شود تا علاقه مندی حضور مجدد شما داخل مجموعه شهر بافق بیشتر شده و حضور شما تکرار گردد.


وی ادامه داد : امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای شما باشیم . ما در کنار بحثهای عمرانی و خدماتی، یک مجموعه و نهاد اجتماعی هستیم. مباحث فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در کنار مباحث دیگر به عنوان یک ضرورت و به عنوان یک اصل حتما باید مد نظر قرار گیرد و قاعدتا ما از ابزارهای مختلفی در این راه استفاده می کنیم. یکی از این ابزارها بحث هنر هست، موضوعی که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند و خیلی از مفاهیم و پیامهای فرهنگی وقتی در قالب هنر قرار گیرد رساتر، گویاتر و بهتر به مخاطب عرضه می گردد.


سید علی نوروززاده ضمن گریزی به گذشته اذعان داشت : جشنواره سال گذشته و اولین دوره از جشنواره های تابستانه بافق در سطح استان و در دهه ولایت، از عید قربان تا عید غدیر برگزار گردید که شامل موضوعات مختلفی بود، از شناسایی شهرستان، آداب و رسوم مردم منطقه و همچنین صنایع دستی بافق را شامل می شد. می توان گفت که یکی از موضوعات و نقطه قوت این جشنواره، سمپوزیوم مجسمه های شنی بود. سمپوزیومی که برای اولین بار داخل کشور و در سطح ملی برگزار گردید. نقطه جالب داستان اینجاست که بافق وصل دریا نیست ولی مردم بافق دریایی هستند و بهترین استفاده از کویری که فوق العاده زیباست صورت گرفت و دوستانی که برای اولین بار به بافق آمده اند، این بحث را به عینه خواهند دید.


شهردار بافق ادامه داد : برگزاری سمپوزیوم مجسمه های شنی می تواند کمک فوق العاده ای به گسترش بحث صنایع دستی و گردشگری شهرستان داشته باشد.
وی در ادامه از همه کسانی که در چند ماه گذشته در این مقوله زحمت کشیدند و اصحاب رسانه که نقش بسیار مهم و موثری در سمپوزیوم قبلی و انعکاس کشوری و حتی بین المللی این برنامه داشتند تشکر کرد.
نوروززاده در پایان از رئیس شورای اسلامی شهر بافق و دیگر اعضا به خاطر اعتماد و انتخابشان تشکر کرده و اظهار امیدواری کرد که بتواند شایسته ترین خدماتی که در شان مردم شهرستان بافق هست به آنها ارائه دهد.