شاید نسلی دیگر

عدم حضور هیچ بانویی در مراسم افتتاح پارک بانوان بافق به قدری در رسانه ها و فضای مجازی انعکاس داشت که از ارسال های پیاپی دوستان در گروه های مختلف می توان گفت کسی در فضای مجازی نبوده است که از آن ماجرا مطلع نباشد‌. اگرچه سایرین با لبخندی ساده از کنار آن عکس ها و ماجرا می گذرند ولی این مسئله برای شهر ما تلنگر بزرگی بود. نگاه مردسالاری که سال های سال با فرهنگ ما عجین شده بود، بواسطه این عکس هویدا شد. شاید عده ای این مسئله را تنها به کوتاهی مسئولین برگزار کننده این مراسم نسبت دهند ولی عدم استقبال بانوان در انتخابات شورای شهر را چه کسی باید به عهده بگیرد ؟ چگونه می توان انتظار داشت نسلی که سال ها نتوانسته آزادانه از پارک های موجود شهر براحتی استفاده کند و نیازمند پارک مجزایی برای استفاده بوده است دوشادوش مسئولین در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد و یا در مسائل کلان شهر دخیل باشد.
به شخصه از اینکه هیچ بانویی برای شورای شهر کاندید نشده بود ناراحت بودم و از یکی از بانوان فعال شهر خواستم که خواهشا شما به عنوان کاندید شورای شهر ثبت نام کنید و کمپینی برای انتخاب یک بانو فارغ از مسائل جناحی و محله ای را راه اندازی کنید تا حداقل یک نفر از جنس نیمی از جامعه مطالبات آنان را دنبال کند که متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاد که چه بسا اگر افتاده بود نیز با این فرهنگ مرد سالار محکوم به شکست بود.
خوشبختانه در نسل جدید شاهد حضور موثر تر بانوان در عرصه های اجتماعی و ورزشی هستیم و من امیدوارم که در سال های آینده شاهد ارتقا جایگاه بانوان در شهر بافق باشیم.

دکتر حامد فخاری زاده

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *