سفر ناتمام مسافران دهم شهریور

14 هزار و 400 نفر در طول یکسال کشته می شوند.


این رقم با احتساب سیصد کشته در طول یک هفته است و مطابق آن چیزی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده است.
البته طبق آن چه رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بیان کرده است سالانه 19 هزار نفر در جاده ها فوت می کنند که با این حساب تعداد کشته های جاده ای تقریبا یک دهم آمار شهدای جنگ ایران و عراق است. همچنین فروردین ماه 1394، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با ارائه آمار 10 ساله مرگ و میر در اثر تصادفات جاده‌ای کشور اعلام کرد: در هر ساعت2.7 ایرانی بر اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌دهند.
این ها همه آمار ناراحت کننده ای است که مدام از رسانه ها می شنویم یا می خوانیم اما آیا چیزی تغییر می کند؟
ممکن است یک سال اندکی از این اعداد کمتر شود ولی از میزان درد و رنج و سختی مرگ آدم ها که برای خانواده ها باقی می ماند چیزی کم نمی شود.
این داستان غمبار دیروز نیز دوباره تکرار شد و تعدادی دانش آموز جان باختند و افراد زیادتری نیز داغدار شدند.
این بار البته راننده مقصر است ولی رئیس پلیس راهور می گوید علی رغم شواهد امر که ناشی از عدم توجه به جلو راننده ناشی از خستگی و خواب آلودگی او است، وی اظهار کرده که خواب نبوده ولی اظهاراتش دقیق نیست و مراجع قضایی در حال بررسی دقیق‌تر ماجرا هستند.
موج پیام های تسلیت و اعلام عزای عمومی و دستورهای مسؤلین برای پیگیری ابعاد حادثه یک روند تکراری است که غم جدال انسان و آهن را به این راحتی التیام نمی بخشد.
وزارت آموزش و پرورش هم اطلاعیه داده است که تمام هزینه‌های درمان اعم از بستری، عمل جراحی، استفاده از تجهیزات پزشکی و … سانحه دلخراش تصادف دانش‌آموزان هرمزگانی را تقبل می‌کند.
حالا دختران دانش آموز هرمزگانی هم به آلبوم نا زیبای کشته های جاده ای اضافه شدند و این مجموعه به مرور گسترده تر خواهد شد.

#جاده_برای_رسیدن_است

محمد هادی سمتی
شنبه یازدهم شهریور 96

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *