رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

مسئولان صدای کارگران را بشنوند/دولت جدید دردهای زحمتکشان را درمان کند

مسئولان صدای کارگران را بشنوند/دولت جدید دردهای زحمتکشان را درمان کند

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو خواستار ارتباط بیشتر کادر مدیریتی وزارت کار و مسئولان رده یک با کارگران و نمایندگان آنها شد.

اکبر علیپور، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شروع به کار دولت دوازدهم و اخذ رای اعتماد نمایندگان از مجلس گفت: امیدوارم دولت دوازدهم، ارتباط با کارگران و زحمتکشان که قاطبه ملت هستند را سرلوحه عمل قرار دهد؛ معمولا مسئولان پشت میزهای خودشان هستند و فقط در شرایط خاص که مشکلات اساسی یا اتفاقات ناگوار رخ بدهد، از کارگاههایی که رسانه ها در موردشان صحبت می کنند، بازدید به عمل می آورند.

وی ادامه داد: این رویه یعنی از دور دستی بر آتش داشتن و پشت میز نشستن، هرگز به ارتباط تنگاتنگ میان کارگرانِ زحمتکش و مسئولان نمی‌انجامد و صدای آنهایی که باید، شنیده نمی‌شود.

علیپور ادامه داد: بنده از طرف کارگران معدنی که بعد از شرکت نفت پر درآمدترین معدن آهن کشور است، به عنوان رییس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو، از مسئولان وزارتخانه کار و از نمایندگان مجلس گلایه دارم و آن گلایه این است که چرا حاضر به شنیدن خواسته‌های معقول و در چهارچوبِ قانون کارگران، از زبان خودشان نیستند.

وی با بیان اینکه مسئولین خادمین ملت هستند، نه خادمین سرمایه داران؛ افزود: همین کارگران هستند که سرمایه داران را سرمایه دار کرده‌اند؛ همین کارگران هستند که رای داده‌اند و مسئولان را بر مسند امور نشانده‌اند؛ پس حق دارند که بخواهند صدایشان شنیده شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در پایان تاکید کرد: اگر مقامات و مسئولان می‌خواهند به مشکلات واقعی کارگران رسیدگی کنند، بایستی با نمایندگان واقعی آنها در فضایی آرام و برابر ارتباط مداوم داشته باشند و از طریق مشارکتِ مدنی در فضایی برابر، این مشکلات را حل کنند.

اکبر علیپور : رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *