مدیرکل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

در بحث عفاف و حجاب از فرافكني پرهيز كنيم/ بهتر است روش‌های اقناعی با حفظ حرمت افراد سرلوحه امور قرار گيرد

مدیرکل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بابیان اینکه باید برای تمامی افراد جامعه برنامه‌ عفاف و حجاب داشته باشیم، گفت: اینکه بودجه را برای افرادی که خود به حجاب اعتقاد دارند صرف کنیم، کاری از پیش نمی‌رود.

مدیرکل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو بابیان اینکه عفاف و حجاب مقوله‌ای است که با تمام افراد جامعه ارتباط دارد خاطرنشان کرد: برای تحقق عفاف و حجاب تلاش همه‌ جانبه لازم است؛ تا زمانی که دیگران را به کم‌کاری متهم کرده و خود فعالیتی در این راستا نداشته باشیم عفاف و حجابی که مدنظر دین مبین اسلام است تحقق پیدا نخواهد کرد.

فخرالسادات خامسی هامانه با بیان اینکه افراد از فرافکنی پرهیز کرده و هر کس به‌ نوبه خود و بنا به وظایفی که دارد وارد صحنه شود، اذعان کرد: هر کسی به هراندازه‌ای که می‌تواند باهدف هم‌افزایی وارد عمل شود؛ چراکه دولت نه در زمینهٔ عفاف و حجاب بلکه در تمامی حوزه‌ها به‌ تنهایی و بدون كمك مردم نمی‌تواند موفقیت‌آمیز عمل کند.

وی با اشاره به اینکه هم بانوان تجمع‌کننده به عنوان اعضایي از این جامعه و هم تك تك افراد جامعه در همه مباحث فرهنگي به اندازه مسئولين دولتي مسئول هستند و هر كدام از ما بايد از خود در قبال مسئوليت هايي كه در جامعه داريم شروع كنيم ، تصریح کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در زمینهٔ عفاف و حجاب ورود کرده و با روش‌های اقناعی برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

خامسی هامانه جامع‌تر و برون‌گراتر بودن برنامه‌هایی که درزمینهٔ عفاف و حجاب انجام می‌گیرد را خواستار شد و افزود: این برنامه‌ها باید برای طیف گسترده‌ای از جامعه اجرا شود نه‌فقط افرادی که معمولاً در این حوزه توجیه و فعال هستند.

وي با تاكيد بر روشهاي ايجابي با حفظ حرمت افراد افزود: روشهاي سلبي و برخوردي بدون تبيين پايه هاي علمي و عملي موضوع ؛ در درازمدت نتيجه اي معكوس خواهد داد ؛ اگر جوان ما در امري توجيه منطقي و تخصصي گردد، خود را در هر مكان و موقعيتي ملزم به رعايت آن مي نمايد. استفاده از روش‌هاي مخاطب پسند با استفاده از رسانه ها و وسائل ارتباط جمعي مورد وثوق و رجوع جوانان و دوري از افراط و تفريط هاي مخرب و تبيين علت و سبب و فلسفه و چرايي موضوع در تمام احكام ديني از جمله مبحث عفاف و حجاب امري لازم و ضروري و داراي اثرات و نتايجي ماندگارتر است

مدیر آموزشكده فني و حرفه‌ای دختران حضرت رقيه (س) يزد با اشاره به اینکه درزمینهٔ عفاف و حجاب باید برای تمامی افراد جامعه برنامه داشته باشیم اظهار کرد: اینکه بودجه را برای افرادی که خود به حجاب اعتقاد دارند صرف کنیم، کاری از پیش نمی‌رود.

خامسی هامانه بابیان اینکه باید مخاطبان اصلی خود را پیداکرده و با روش‌های اقناعی ازجمله تولید محتوا و نشر در فضای مجازی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه رواج دهیم، ادامه داد: با استفاده از روش‌های علمی و منطقی می‌توانیم فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه گسترش دهیم؛ لازم است جوانان از فلسفه حجاب و فواید آن اطلاع پیدا کنند و خود با علم و اگاهي ، شكل صحيح ان را برگزينند؛ اینکه فقط بگوییم حجاب خوب است برای جوان امروز راضی‌کننده نیست.

وی تاكيد كرد: دو مقوله عفاف و حجاب را بايد تفكيك نمود؛ عفاف امري دروني و فراگير است و شامل تمام حوزه هاي انساني مي گردد و رعايت امر حجاب و پوشش مي تواند نتيجه عفاف باشد.

وي با اشاره به اینکه هم مرد و هم زن باید حیا و پاک‌دامنی پیشه کنند، خاطرنشان کرد: نباید به مقوله عفاف و حجاب زنانه بنگریم؛ همه باید عفاف و حجاب را رعایت کنند.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *