- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

برگزاری نشست خبری مسئولین معدن چادرملو با خبرنگاران کشوری

برگزاری نشست خبری مسئولین معدن چادرملو با خبرنگاران کشوری

⭕️ عصر روز گذشته تعدادی از خبرنگاران که از تهران به یزد آمده بودند در محل معدن چادرملو با آقايان مهندس ابريشمی (مدير مجتمع)، مهندس بيك، مهندس بشيرراد، مهندس طالبی نشستی خبری داشتند که خلاصه ای از آنچه در نشست گذشته است به اطلاع می رسد:
⭕️ درصدديم تا ١٢ دامپتراك از بلاز بلاروس و يك شاول هيدروليكي از شركت كوماتسو آلمان KMG به مجموعه اضافه كنيم.

⭕️ در مورد D19 در كش و قوس با محيط زيست هستيم و هنوز موفق به دريافت مجوز نشده ايم.

⭕️ شركتي از بخش خصوصي بنام “شركت ميراث كوير” با سرمايه گذاري كلي خودش، راه اندازي شده و در حال بهره برداري فسفر از باطله ها مي باشد و چادرملو مصارف آن از قبيل آب و برق و مواد اوليه را تامين و با اين شركت همكاري مي كند.

⭕️ هم اكنون ١٣٩ نفر در مجتمع چادرملو مشغول فعاليت نفر هستند و ٩٠ نفر از آنها در داخل معدن چادرملو مي باشند.

⭕️ ما فعاليت هاي زيادي را در بخش معدن برون سپاري كرده و به پيمانكاران واگذار كرده ايم و هسته مركزي جهت نظارت به عهده چادرملو است.

@sanateghtesad

⭕️ در مجموع ٩٦.٥٪‏ فعاليت هاي مجموعه چادرملو برون سپاري شده است. خريد از معادن كوچك منطقه به عنوان راه حل ضرب العجل مي باشد.

⭕️ در سال جاري تاكنون سنگ آهن استخراج شده ٤ ميليون و ٦٥٩ هزار تن بوده است و تقريبا از حدود ٢١ ميليون تن باطله جدا كرده ايم.

⭕️ در سال جاري ٣ ميليون تن كنسانتره تاكنون حاصل شده است. با حفاري ها و اكتشافات در قله جنوبي معدن ذخيره ٩ ميليون تن به معدن چادرملو اضافه شده است.

⭕️ تامين آب معدن چادرملو از بهاباد صورت مي گيرد. آب هاي منطقه نيز انتقال داده مي شود و آب هاي منطقه اي كه تبخير مي شوند و به صورت باتلاق در مي آيند و ما قبل از باتلاق كه آب شور است و ٣٠٠٠٠ PPM (ميليگرم در ليتر) است برداشت مي كنيم.

⭕️ در تصفيه خانه به روش RO از آن آب شيرين بدست آورده و آن را به معدن انتقال مي دهيم. كاهش مصرف آب در معدن چادرملو را شاهد بوده ايم به طوري كه در ٧ تا ٨ سال گذشته از ٢.٥٤ متر مكعب به ٠/٣٧ متر مكعب رسيده ايم.

⭕️ سال گذشته وزارت نيرو از شركت معدني و صنعتي چادرملو تقدير كرده به طوري كه معدن چادرملو در ٧ تا ٨ سال گذشته در مصرف برق در پيك استفاده از ١٠٦.٧ كيلو وات / ساعت به ٤٥ كيلو وات / ساعت رسيده است.
@sanateghtesad