‌خداحافظ ماه خدا

عید فطر دیگری هم از راه رسید، یعنی پایانی بر یک ماه میهمانی خداوند و سفره گسترده و پربرکتی که پیامبرش آن را خبر داده بود.
ماه رمضان تمام شد با همه خوبی هایش و با همه انرژی های مثبتی که از طرف خالق انسان به او هدیه داده می شود.
یک ماه سراسر امتحان و تمرین برای خوب بودن و برای دوری از هرچه دلمان می خواهد و خدا نمی خواهد.
عده ای در این ماه بر سر سفره نشستند و به اندازه و میزان ظرف وجود خودشان از آن بهره بردند ولی بودند کسانی که نخواستند میهمان سفره پر از نعمت خالق خود باشند و سفره را با هرچه در آن بود رها کردند و به راه دیگری رفتند.
عده ای در این یک ماه از روی لجاجت و شاید هم نادانی به دستور خداوند عمل نکردند ولی به هر حال ماه میهمانی خداوند تمام شد و یک ماه از عمر روزه دار و روزه خوار گذشت
رمضان به پایان رسید اما تا دنیا باقی است نعمت های بی پایان خالقش نیز پا برجا خواهد بود و لطف و کرم خداوند در همه حال شامل بنده های خوب و بدش خواهد بود هرچند بنده های بدکار از برخی نعمت های ویژه بهره ای نخواهند برد مگر آن که خود راه را باز کنند و مانع فیض نشوند.
ماه رحمت به پایان رسید ولی خداوند همچنان آشتی پذیر است و امید که بنده های او ناسپاسی نکنند و از خطاهای خود ابراز پشیمانی نمایند.
خداحافظ ماه خدا، شاید تا سال دیگری تو را نبینیم ولی هرگز لذت میهمان نوازیت را فراموش نمی کنیم. چه خوب میزبانی بودی و ما چه کم لطف بودیم که تو را نشناختیم.
خداحافظ ای ماه زیبا و آرامش بخش دل های ما.

نسأل الله منازل الشهداء
محمد هادی سمتی
چهارشنبه شانزدهم تیرماه 1395
اول شوال 1437 هجری قمری

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *