- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

چرا کولر گازی بانه ای نخریم؟؟؟؟

چرا کولر گازی بانه ای نخریم؟؟؟؟

متاسفانه در ذهن اکثر افراد این موضوع جا افتاده که ما میتونیم کالاهایی مثل تلویزیون لباسشویی کولر گازی و …. رو با حداقل ۱ میلیون تومان ارزانتر از بانه یا شهرهای مرزی دیگه تهیه کنیم . در اینجا در زمینه تخصصی خودم که تهویه مطبوع هست لازم دانستم ک یه سری شفاف سازی ها رو انجام بدم.
برای مثال کولر گازی 30000 اصلی اجنرال به قیمت 72400000 ریال طبق لیست شرکت تهویه نیا بفروش میرسد ولی کولرهای بانه با برند اجنرال به قیمت حدود 27000000 الی 39000000 ریال بسته به انصاف فروشنده بفروش میرسد . چه پیشنهاد وسوسه انگیزی 👌👌👌
و اما راز ماجرا در چیست؟ از اونجایی که برندای اجنرال و الجی برندای معروف در زمینه کولرگازی هستن یه سری افراد سودجو ارزانترین و بی کیفیت ترین کولرهای گازی رو با تغییر مارک و با زدن لیبل به مارکهای دیگر تغییر نام میدهند و بجای اصلی به مردم قالب میکنند کاش قضیه به همینجا ختم میشد….
سوالی که برای خودم هم پیش آمده بود این بود که چطور با وجود تقلبی بودن مصرف این کولرها پایین است ؟؟؟ وقتی درب یونیت خارجی رو باز کردم چند نکته برام روشن شد که اولا هیچکدوم از این کولرها برد اینورتر واقعی ندارن و تماما با کمپرسورهای ac کار میکنند و نکته ی جالبتر اینه که برای کاهش مصرف برق صورت مسأله پاک شده مثلا برای دستگاه 30 هزار کمپرسور یک دستگاه کوچکتر مثلا 18هزار یا 24 هزار جایگزین شده است
یک دستگاه 30 هزار DC inverter مصرف برقی در حدود 10.5 الی 11 آمپر دارند و گرید مصرف انرژی آن A هست و چطور یک کولر بانه ای اجنرال مصرف برقش 7 آمپر شده و گرید انرژی آن A+++++ است ( پلاسهایی که تا بحال هیچ شرکتی به آن دست نیافته بجز بانه😉😉😃😃)
با مراجعه به سایت شرکتهای اصلی در می یابیم که هر شرکت چند مدل خاص با شکل ظاهری ثابت دارد در صورتیکه کولرهای تقلبی هیچ شباهتی به مدلهای اصلی ندارند.
یه نکته ی جالب دیگه اینه که کولر اجنرال تنها کولرگازی هست که ۵ متر لوله مسی رایگان روشون نیست در صورتیکه همه ی اونها دارن البته نه مس خالص لوله های بی کیفیت آلیاژ مس و آهن .
مراقب کولرهای تقلبی الجی و اجنرال و …. قاچاق و بانه ای باشیم .

محسن میرزایی : متخصص تهویه مطبوع

اینم ویدئو جالبی در این خصوص : اینجوری لوگوی فیک ( تقلبی ) میزنن روی کولرگازیهای چینی 😐