تیغ و طلا و تسبیح

هرچند که آقای روحانی پیروز انتخابات شد و این خبر مسرت بخشی برای اردوگاه اصلاح طلبان است .اما حس چندان خوشایندی نسبت به اوضاع ندارم. کینه ها و حسادت ها تازه سر باز کرده است.نفرت ها هنوز محکم و استوار وجود دارد.خبری از تعامل و تمکین نیست.تقابل و تنش خودنمایی می کند.رجز خوانی ها از تریبون ها شروع شده است. حلال و حرام که از موضوعات اصلی فقه اسلامی است این بار وارد حوزه رای شده است و رای ها به حلال و حرام تقسیم شده است.مذهب و دین دستاویزی برای پیشبرد اهداف عده ای قرار گرفته است.نقشه هایی نقش برآب شده است.تازه بازی قدرت شروع شده است.مارهای زخمی طعمه های خود را نیش باران می کند. .هریک هنوز خود را در جبهه حق می داند.بازی با احساسات هنوز ادامه دارد.هنوز برای پیشبرد اهدافشان به طعمه نیاز دارند.هرچندکه همه ادعا دارند از قدرت بیزارند ولی برای رسیدن به آن یکدیگر را تکه و پاره می کنند وبرای این جیفه بی ارزش دندان تیز می کنند.هنوز برای هم جوک می سازند.همدیگر را مسخره می کنند.هیزم آتش تخریب را فراهم می کنند و بر آن آتش می دمند.نه بازندگان تمکین می کند و نه برندگان حرمت می نهند.از سوختن و جلز و ولز کردن رقیب لذت می برند.چه فحش ها و ناسزاهایی که در ایام انتخابات نثار یکدیگر نکردند. از رکیک ترین الفاظ استفاده کردند. گویا دعوا بر سر ارث پدری شان بود.
عده ای معتقدند تمام این ها نمایش و فیلم است.جدال بر سر قدرت است و تنازع برای بقا.هر نبردی به سیاهی لشکر نیاز دارد.ما فقط نقش سیاهی لشکر را بازی می کنیم.همه شعار سربلندی و عزت کشور را سر می دهند اما در مقام عمل بیشتر جیب های طمع خود را پر می کنند.شمشیرها را از همین الان از رو بسته اند.
عده ای در حال رنگ عوض کردن است.جهت نمای منفعت طلبی خودرا با باد موافق تنظیم می کنند.تزویر و دورویی از درو یوار می بارد.عده ای هم فقط برای در صحنه بودن آفریده شدند.در مقاطع حساس می آیند.بازیچه قرار می گیرندسپس در حالت انجماد قرار می گیرند تاچهار سال بعد.تا دوباره تنور انتخابات داغ شود .تادوباره احساس تکلیف کنند .یامنتظر هستند تا بترسانندشان.آن ها وقتی بترسند یا ترسانده شوند پا به میدان عمل می گذارند.کاری به کار سیاست ندارندولی بیشترین تاثیر را بر ساختارقدرت می گذارند.

                                    دکتر حسین ارجمند

برچسب ها : ,
  1. منزوی، اردلان

    جناب دکتر ارجمند، این نوع نوشتارها، بقول حاکمیت ، سیاه نمایی است فقط. بیان شرایطی که بیان کردید، کاملا ملموس بوده و هست و در گذشته نیز وجود داشته است. تنها چیزی که امروز، بدان اضافه شده، روشدن دستهاست و کنار رفتن پرده ها، پرده دریهای بیشتر و بیان اهداف پشت پرده های سیاستمداران هزاررنگی که نزدیک به چهل سال است در کسوت راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب، در حال غارت بیت المالند. تنها در این دوره، یک چیز متفاوت است و همان باعث شده، شرایط نیز متفاوت باشد. تبریک نگفتنها و جناح بندی های اجتماعی و حتی جغرافیایی از این روست. اینکه خراسان، جدا شده است، اینکه هنوز بازنده انتخابات، خود را نماینده 16 میلیون می داند، و …. همه و همه از این جهت است که بحث مهمی پیش آمده و در شرایطی بسر می بریم که همه جناحهای قدرت، از جمله همین اعتدالگرایان سیاسی، بر سر قدرت در حال جنگند. بنابراین، ملت ایران، باید هوشیار به نظاره بنشینند و بازی تاریخ را در این نقطه عطف مملکت ایران زمین، خوب، ببینند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *